افزایش تقاضا برای سازه های پیش ساخته

افزایش تقاضا برای سازه های پیش ساخته

بهره گیری از سازه های پیش ساخته امروزه در سرتاسر جهان امری متداول است. با توجه به بررسی های انجام شده بر روی بازار کشور هند، میزان بهره گیری از سازه های پیش ساخته رشد چشمگیری در حدود سالانه ۱۶ درصد داشته اند. تکنولوژی PEB یکی از مطلوب ترین و پایدارترین روش های ساخت و ساز در صنعت ساختمان بوده و مزایای جالب توجه این نوع سازه از قبیل سرعت اجرا، قابلیت بازیافت، ساخت و ساز سریع، دوام و انعطاف پذیری در طراحی حائز اهمیت است.

تقاضا برای بناهای پیش ساخته نه تنها از جانب پروژه های دولتی بلکه از طرف بخش خصوصی نیز مانند انبارهای صنعتی، سوله های صنعتی، بناهای چند طبقه، ایستگاه های مترو، سردخانه ها و … همواره مطرح بوده است.

ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل

ساختمان های پیش ساخته به سرعت ساخته می شوند و این اصلی ترین دلیلی است که تکنولوژی PEB برای تامین برنامه دولت کشور هند استفاده شده است تا سریع تر به نتیجه دست یابند. تقاضا برای بناهای پیش ساخته نه تنها از جانب پروژه های دولتی بلکه از طرف بخش خصوصی نیز مانند انبارهای صنعتی، سوله های صنعتی، بناهای چند طبقه، ایستگاه های مترو، سردخانه ها و … همواره مطرح بوده است.

افزایش تقاضا برای سازه های پیش ساخته

روش های سنتی ساخت و ساز در مقایسه با PEB بیشتر زمان می برند و برای تکمیل یک پروژه به روش سنتی نیاز به نیروی کار و هزینه بیشتری می باشد. اما PEB به لحاظ هزینه انتخابی مقرون به صرفه خواهد بود. با توجه به افزایش آگاهی از مزایای سیستم های PEB، غالبا افراد این سازه ها را ترجیح می دهند. قابلیت بازیافت این سازه ها از جالب توجه ترین ویژگی های بناهای پیش ساخته می باشد. اگر به هر دلیلی نیاز به تخریب یک سازه پیش ساخته باشد، این کار به سادگی قابل انجام بوده و تمام متریال ها بازیافت خواهند شد و منابع به هدر نمی روند.

افزایش تقاضا برای سازه های پیش ساخته

پیش ساخته سازی در صنعت ساختمان سریعترین روش ساخت در مقایسه با روش های مرسوم بوده و تقاضا برای این نوع سازه ها قطعا در سال های آتی بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

منبع: epackpolymers.com

4/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا