روش تولید و ساخت کانکس با ساندویچ پانل

بناهای پیش ساخت و استفاده از مصالح مناسب برای آنها از چالش های صنعت ساخت و ساز است که روز به روز در حال پیشرفت و بهینه سازی است. تولید کانکس با ساندویچ پانل امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. زیرا این سازه دارای مزیت های قابل توجهی است که از مهمترین آنها می توان به کاهش هزینه های تولید و ساخت اشاره کرد. 

در واقع خصوصیات جالبی که این سازه به لحاظ فنی دارد باعث شده تا توجه کارفرمایان و مهندسین را به خود جلب کند. در ادامه مطلب ویژگی های ساندویچ پانل و استفاده از آن برای تولید و ساخت کانکس شرح داده شده است.

 

حتما بخوانید: ۵ دلیل برای افزایش محبوبیت ساندویچ پانل ها

 

کانکس چیست؟

تولید کانکس با ساندویچ پانل

بطور کلی کانکس به بناهای پیش ساخته ای که قابلیت حمل را دارد گفته می شود. کانکس برای مکان هایی که امکان ساخت و ساز در آنها وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین سریع ترین گزینه برای داشتن یک محل اسکان موقت است. بطور کلی کانکس ها در انواع ثابت و چرخدار ساخته می شوند. همچنین برحسب کاربرد دارای مدل هایی چون کانکس های نگهبانی، اداری، مسکونی، کارگاهی و غیره هستند. اما روش تولید و ساخت تمامی این مدل ها تقریبا مشابه و یکسان است. آنچه که در مورد ساخت کانکس اهمیت دارد استفاده از مواد با کیفیت و استحکام بالا و در عین حال سبک است.

 

حتما بخوانید: کانکس اتاق کنترل ساندویچ پانل

 

ساندویچ پانل چیست؟

تولید کانکس با ساندویچ پانل

ساندویچ پانل سازه ای چند لایه است که در ساخت و ساز بناها مورد استفاده قرار می گیرد. این سازه در واقع جایگزین مصالح سنتی چون سیمان و گچ است. لایه ها در ساندویچ پانل دارای خواص فیزیکی و مکانیکی منحصر بفرد هستند. تعداد و نوع آنها متناسب با نوع سازه و مکان ساختT تعیین می شود. مهمترین مزیت پانل ها صرفه جویی در هزینه های مصالح و انرژی برای ساخت یک سازه است. انواع آن شامل ساندویچ پانل دیواری و سقفی است.

 

روش تولید کانکس با ساندویچ پانل

تولید کانکس با ساندویچ پانل

همان طور که گفته شد روش ساخت کانکس های مختلف مشابه یکدیگر است. برای تولید کانکس با ساندویچ پانل مراحل زیر طی می شود:

اولین مرحله برنامه ریزی برای خرید مواد اولیه با توجه به ابعاد و اندازه کانکس و امکانات مورد نظر مشتری است.

دومین مرحله ساخت اسکلت با استفاده از تیرآهن است. برای ثبات تیرآهن از قید استفاده می شود. سپس پوشش کف و پس از آن پوشش سقف و دیوارها با استفاده از ورق گالوانیزه انجام می شود. 

مرحله بعدی عایق بندی دیوارهای کانکس است که  اهمیت زیادی دارد. بهترین گزینه برای آن استفاده از ساندویچ پانل است. این سازه علاوه بر استحکام و عملکرد بالا دارای طرح ها و رنگ های متنوع است که به ایجاد نمایی زیبا در کانکس نیز کمک می کند. ساندویچ پانل متشکل از فوم نسوز با دانسیته و تراکم بالا است که یک عایق بندی ایمن و مطمئن را فراهم می کند.

برای عایق بندی سقف از سیلیکون مایع و تزریق فوم پلی اورتان در درزها و شکاف ها استفاده می شود. با این کار از ورود گرد و غبار، رطوبت و حشرات نیز جلوگیری می شود.

پس از عایق بندی نوبت به نصب درب و پنجره، کفپوش و تاسیسات برقی کشی و لوله کشی است.

در آخرین مرحله رنگ آمیزی نمای خارجی کانکس و تمیز کاری انجام می شود و پس از آن کانکس تولید شده آماده بارگیری خواهد بود.

 

 حتما بخوانید: تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

 

مزیت های تولید کانکس با ساندویچ پانل

مهمترین ویژگی که یک کانکس بایستی داشته باشد، سبک بودن ضمن داشتن استحکام بالا است. پانل های ساندویچ دقیقا از چنین خصوصیتی برخوردار هستند. در عین حال که وزن کمی دارند اما قابل اطمینان و ایمن هستند. تولید کانکس با ساندویچ پانل، عایق بندی قوی کانکس در برابر نفوذ حرارت، رطوبت و حشرات را تامین می کند. سرعت ساخت آنها بالا و نصب آنها نیز راحت و سریع است. قیمت مناسبی دارند و استفاده از آنها در تولید و ساخت کانکس بسیار مقرون به صرفه است.

 

شرکت کبیر پانل

تولید کانکس با ساندویچ پانل

امروزه استفاده از کانکس ها و بناهای پیش ساخت برای مقاصد مختلفی چون اداری، تجاری، مسکونی، نگهبانی و غیره اهمیت زیادی پیدا کرده است. ممکن نبودن عملیات ساخت و ساز، نیاز فوری به اسکان موقت و کاهش هزینه ها از مهمترین دلایل این اهمیت است. شرکت پانل کبیر تولید کننده انواع بناهای پیش ساخت با بهترین کیفیت و بالاترین سطح ایمنی است که دارای سال ها تجربه در زمینه تولید و ساخت کانکس های جوشی و پیچ و مهره ای با استفاده از ساندوچ پانل است. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

4/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا