ساندویچ پانل در نمای ساختمان

با توجه به اقبال عمومی به استفاده از ساندویچ پانل در این مطلب قصد داریم تا از مزایای به کار بردن ساندویچ پانل در نمای ساختمان و نقش آن در زیبایی و موارد فنی ساختمان بپردازیم .

 

ساندویچ پانل عایق صوت و حرارت:

همانطور که قبلا هم گفتیم ساندویچ پانل از جهت عایق بودن به دلیل دارا بودن استانداردهای روز جهان و کاربردهای متنوع ای برخوردار بوده و می‌توان این محصول را مطابق با مقررات ملی مبحث نوزدهم ساختمانی ایران به شمار آورد.

به‌طور مثال عایق صوت در ساندویچ پانل به دلیل داشتن فوم پلی اورتان در پشت ساندویچ پانل باعث شده این نما تا ۶۰۰ دسی‌بل صوت را با ارائه گواهینامه بین‌المللی از خود عبور نداده و همچنین به علت وجود این فوم از امکان عایق حرارتی نیز برخوردار هست و هدر رفت انرژی نسبت به دیگر نماهای نوین تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

ساندویچ پانل در نمای ساختمان (2)

صرفه اقتصادی ساندویچ پانل

نمای ساختمان ساندویچ پانل به دلیل ساخته‌شدن از محصولات مرغوب موجود در بازار که باعث افزایش کیفیت آن نسبت به دیگر رقبای خود گردیده دارای قیمت تمام‌شده نسبتاً بالایی هست، اما باید در نظر داشت بازگشت سرمایه آن در بهینه‌سازی مصرف انرژی باعث صرفه اقتصادی آن در درازمدت می‌شود. عواملی از قبیل بالا بودن سرعت اجرا، اینکه عدم پرداخت هزینه شستشوی نما و دوام طرح و رنگ اولیه از مزایای این محصول هست.
دوام: نمای ساندویچ پانل از دوام و مقاومت بالایی برخوردار بوده که به دلیل وجود فلزات روی و گالوانیزه در ساخت هست، فلز روی برای انعطاف‌پذیری و فلز گالوانیزه برای مقاومت بیشتر به‌کاربرده می‌شود. ازاین‌جهت این نمای ساختمان را می‌توان ازجمله نماهای نوین با استقامت و مقاومت در برابر ضربه نیز برشمرد.
تنوع طرح: نمای ساندویچ پانل با طراحی ترکیبی و اجرای زیبا در اشکال متنوع سازه قابل‌اجرا هست. این نما توانسته اشکال مختلف نماهای سنتی را در قالب خود ایجاد کرده و همچنین به دلیل داشتن طراحی انعطاف‌پذیر از این حیث خود را سرآمد دیگر نماهای نوین و سنتی ساخته که در حقیقت می‌تواند ساختار نمای سنتی اسلامی را به صورتی نوین عرضه کند.

ساندویچ پانل در نمای ساختمان (4)
جرم پذیری ساندویچ پانل

ساندویچ پانل به دلیل برخورداری از رنگ استاتیک که با روش الکترواستاتیک انجام می‌شود از امتیاز عدم جذب معلقات موجود در هوا بهره‌مند هست. رنگ استاتیک روی سطح نمای گالواریوم سبب می‌شود رنگ شفافیت خود را حفظ نموده و هرگز جلای خود را از دست ندهد.
سرعت اجرای ساندویچ پانل نمای ساندویچ پانل به دلیل بهره‌گیری از شیوه نصب آسان و علم روز جهان توانسته تا حدود زیادی سرعت اجرای نما را به افزایش دهد.
وزن: نمای ساندویچ پانل به دلیل استفاده از فلزات سبکی مانند آلومینیوم، روی و آلیاژی از فلز گالوانیزه تا حدود زیادی سبک بوده و از این بابت بار مرده ساختمان را به مقدار شایان‌ذکری کاهش می‌دهد . هر یک مترمربع این نما ۵/۱ کیلوگرم وزن دارد.

ساندویچ پانل در نمای ساختمان (3)
تنوع رنگ در انتخاب انواع ساندویچ پانل

 

رنگ‌بندی نمای ساندویچ پانل بسیار متنوع بوده و با توجه به نیاز بازار و سفارش مشتری تولید می‌شود. این نما از۱۰۰۰رنگ مختلف برخوردار هست.

مقاومت ساندویچ پانل در آتش‌سوزی

نمای ساندویچ پانل با بهره‌گیری از جدیدترین دانش روز دنیا توانسته این ضعف عمده که دامن‌گیر همه محصولات نماسازی هست را از پوشش دهد و با بکار گیری فوم رزین پلی اورتان از اشتعال و آتش‌سوزی جلوگیری نماید. این فوم به دلیل برخورداری از درصد کربنات بالا از گسترش اشتعال جلوگیری کرده و مانع از سرایت آتش به محل‌های دیگر می‌شود.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا