استفاده از ساندویچ پانل حرف اول را در صنعتی سازی ساختمان می‌زند

مدیرعامل شرکت کبیر پانل در گفتگو با «صما» عنوان کرد:

کمال صراف نژاداستفاده از ساندویچ پانل حرف اول را در صنعتی سازی ساختمان می‌زند.

مدیرعامل شرکت کبیر پانل (تولیدکننده ساندویچ پانل) بابیان اینکه استفاده از ساندویچ پانل در برخی از کشورها به چند دلیل با اقبال بیشتری مواجه است گفت: ساندويچ پانل يك ساختار سبك و مركب است كه از دو طرف به دولایه محدودشده و در وسط آن‌یک لايه عايق قرار دارد كه اين ماده عايق باید بسيار نرم، سبك و مقاوم باشد.
استفاده از ساندویچ پانل حرف اول را در صنعتی سازی ساختمان می‌زند.

کمال صراف نژاد، در حاشیه هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان بابیان مطلب فوق به «صما» گفت: ساندویچ پانل ها به دو گروه ساندویچ پانل سقفي و ديواري تقسيم می‌شوند كه جاي گزين بسيار مناسبي براي ديوارها و تیغه‌های آجري و سفالي است. به علت استفاده از مواد سبك در ساخت اين پانل‌ها، وزن پانل به‌شدت كاهش می‌یابد و به ميزان ۱۱ كيلوگرم در مترمربع می‌رسد.
وی گفت: يك ديوار ساندويچي در مقايسه با نمونه مشابه سيماني يا آجري گاه تا ۵۰ برابر سبک‌تر است و عليرغم سبكي فوق‌العاده ساندويچ پانل‌ها، مقاومت بسيار خوبي در برابر انواع فشارها دارند.

حضور شرکت کبیرپانل در هفدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان (1)

وی بابیان اینکه مهم‌ترین دلیل استفاده از ساندویج پانل صنعتی سازی آن است. گفت: این محصول به دلیل سرعت‌بالا در اجرا و کاهش وزن ساختمان در تمام کشورها با استقبال بالایی روبرو شده است.

صراف نژاد ادامه داد: ساندویچ پانل بهترین پوشش سقف و دیوار است و به دلیل کاهش قیمت تمام‌شده به‌واسطه سرعت‌بالایی کار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که مهم‌ترین شاخصه‌های یک ساندویچ پانل خوب چیست، گفت: ابتدا باید در خصوص ساندویچ پانل بگویم؛ ساندویچ پانل ازجمله مصالحی است که باید چند مشخصه داشته باشد؛ اول اینکه یک نمای خوب باشد و ظاهر ساختمان را مرتب و منظم نشان دهد، دوم اینکه عایق رطوبت و حرارت باشد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود، سوم اینکه باید ضدزنگ باشد و نباید براثر تابش خورشید تغییر رنگ دهد، چهارم قوی و مقاوم باشد، پنجم باید سبک باشد و ششم اینکه باعث صرفه‌جویی در مصرف فولاد شود.

این تولیدکننده اضافه کرد: یکی از مواد اصلی این محصول پلی اورتان است. این ماده از چهار ماده شیمیایی تشکیل‌شده و به دلیل فنّاوری به‌روز، مقاومت بالا، عایق بودن و سایر ویژگی‌ها، عملکرد بهتری نسبت مواد دیگر دارند.

خريد ساندويچ پانل مناسب (1)

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزن ساندویچ پانل بستگی به ضخامتی دارد که در سقف یا دیوار استفاده می‌شود و تا حدود زیادی مربوط به شرایط آب و هوایی است. قطعاً ضخامت ساندویچ پانل در سیبری و تهران‌ یکسان نیست؛ ضمن اینکه بستگی به کاربری ساختمان موردنظر دارد. مثلاً کاربری یک سردخانه با یک ساختمان مسکونی متفاوت است اما هرچه ضخامت بیشتر باشد میزان صرفه‌جویی انرژی بیشتر می‌شود.

منبع: سایت صما ( مجله خبری ساختمان و مسکن )

Rate this post

1 نظر در “استفاده از ساندویچ پانل حرف اول را در صنعتی سازی ساختمان می‌زند”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا