مقایسه ساندویچ پانل با انواع پوشش های صنعت ساختمان سازی

هر مصالحی دارای نقاط ضعف و قدرت است که هر مدام استفاده از آنها را در مواردی محدود نموده است و این مهندسان ساختمان را بر آن داشته تا سعی به انتخاب مصالح بهینه نموده است.

ابتدا ساندویچ پانل ها با مشکلاتی از قبیل خورندگی زیاد در محیط و ضعف در آتش سوزی مواجه بودند که با اصلاح روکشهای فلزی و استفاده از فلزات مقاوم همچون آلومنیوم و بالاخص آلوزینک و همینطور استفاده از پلی اورتان های مقاوم در آتش این معضل خیلی زود برطرف گردید و امروزه سهم بزرگی از بازار پوشش ها را به خود اختصاص داده تا آنجا که یک عضو کامل و بدون نیاز به عملیات ثانویه برای تکمیل اجرا نیز از دیگر خصوصیات مطلوب ساندویچ پنل می باشد.

علاوه بر اینکه ساندویچ پانل ها با عایق پلی اورتان با ضخامت ۴ تا ۵ سانتی متر با یک دیوار بنایی آجری با ضخامت ۳۵ سانتی متر در برودت برابر است، هزینه اجرای آن نیز عمدتاً کمتر از دیوار های مشابه می باشد که در جدول زیر هزینه اجرای یک متر مربع برخی از انواع دیوار ها مقایسه شده اند.

ساندویچ پانل 5 گام (3)

ساندویچ پانل از لحاظ قیمت و از نقطه نظر سرعت اجرا و تمیز کاری به مراتب ارزانتر و سریعتر و مناسبتر از مصالح سنتی میباشد.همانطور که میبینید عمده دیوار های سنتی و با مصالح بنایی از نظر هزینه اجرا از دیوار های با ساندویچ پانل پر هزینه تر اجرا خواهند شد.

ساندویچ پانل تمامی خصوصیات صنعت پسند از جمله، کیفیت بالا، سرعت زیاد و هزینه کم را به همراه دارد. همچنین با توجه به نگرانی های روز صنعت ساختمان سازی کشور از جمله سبک سازی و کنترل هدر رفت انرژی، در این زمینه نیز رضایت کارشناسان امر را به خود جلب کرده است. سرعت بسیار پایین مصالح بنایی در پوشش ساختمان ها، سنگینی بیش از حد در بارگزاری ساختمان و همچنین کیفیت پایین و عدم مقاومت کافی در زمین لرزه ها همیشه باعث نگرانی مهندسان سازه بوده است که معرفی ساندویچ پانل ها در این خصوص بسیاری از نگرانی ها را از میان برداشت.

عموما ساندویچ پانل به دیوار یا سقف های کامل و مرکب اطلاق میشود که از بخش های زیر تشکیل میشود :

لایه ی بیرونی و درونی که اخرین سطوح ساندویچ پانل از دو طرف و در واقع نمای کار می باشند
عایق میانی یا هسته ساندویچ پانل که وظیفه ی برودت و عایق کاری را بر عهده دارد
و اگر ساندویچ پانل به روش دیسکانتینیوز تولید شود یک لایه ی نازک از چسب مخصوص که لایه ی بیرونی و درونی را به یکدیگر میچسباند.

 

 

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا