ساندویچ پانل رنگی و تاثیر آن در نما

ساندویچ پانل از دو لایه ورق فلزی عایق در اطراف و یک لایه فوم عایق در وسط طراحی شده است. ساندویچ پانل های رنگی و با طراحی های مختلف اغلب باتوجه به سلیقه مشتریان برای کاربردهای مختلف تولید می شود. این ورقه ها دارای رنگ های متنوع زیادی هستند که همراه با کد آنها و لیست قیمت از طرف شرکت تولید کننده در اختیار مشتریان قرار می گیرد. استفاده از این ورقه ها تاثیر زیادی در نمای ساختمان دارد. در ادامه مطلب قصد داریم تا با ویژگی ها و مزایای این ورقه ها بیشتر آشنا شویم.

 

هزینه کمتر برای نگهداری و تعمیرات، محافظت در برابر خوردگی و سایش، جلوگیری از صدمات مکانیکی از مزایای استفاده از ورق های رنگی است.

 

جذابیت ساندویچ پانل رنگی

ساندویچ پانل رنگی

ساندویچ پانل رنگی سبب جذابیت و زیبایی بخشیدن به ساختمان و محل مورد نظر می شود. شرکت های تولید کننده از رال رنگ استفاده می کنند. رال رنگ در واقع استانداردی برای شناسایی و تفکیک و تمایز رنگ ها از یکدیگر است.

شرکت های تولید کننده در زمینه ساندویچ پانل توانایی رنگ آمیزی انواع رول ها، گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم را در رنگ های متنوع و متفاوت و با استفاده از به روزترین تجهیزات را دارا هستند. این فلزات را به وسیله رنگ استاتیک و یا کوره ای می پوشانند و سپس ورق های رنگی را با لایه های پلی استر، اپوکسی یا p.v.d.f برای محافظت از لایه های زیرین در برابر تغییرات آب و هوایی مخصوصا آب و هوای مرطوب و شرجی می پوشانند.

ساندویچ پانل در اندازه های متفاوت و مواد اولیه و رنگ های مختلف قابل عرضه هستند. رنگ های پر مصرف برای ساندویچ پانل معمولاً پرتقالی، سفید یخچالی، نارنجی، قرمز، قهوه ای سوخته، سفالی، صورتی، بنفش، نقره ای، طوسی، سبز یشمی و کرمی است.

 

 

 

طرح و نمای رنگی ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل رنگی

ساندویچ پانل دیواری به صورت دو رو صاف و یا یک رو عاج دار ساخته می شود. علت استفاده از این عاج های کوتاه برای افزایش مقاومت سازه مخصوصا فشارهای مکانیکی است.

 

طرح و نمای ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل رنگی

ساندویچ پانل سقفی را معمولاً به صورت شادولاین تولید می کند. این عمل علاوه بر زیبایی ظاهری سبب آب بندی پانل ها در برابر برف و باران نیز می‌شود و از نفوذ آب به درون سازه جلوگیری می کند.

 

مزایای استفاده از ورق رنگی

  • هزینه کمتر برای تولید نگهداری و تعمیرات
  • طول عمر بیشتر
  • دوام پوشش
  • محافظت در برابر خوردگی و سایش و صدمات مکانیکی
  • پوشش گالوانیزه می تواند از ساییدگی و پوسیدگی سازه ها جلوگیری و کلیه فرورفتگی ها و همچنین گوشه ها را پر کند.

 

موارد استفاده از ورق رنگی

  • پوشاندن سوله
  • پوشاندن سقف
  • زیباسازی نمای شهر
  • نمای ساندویچ پانل
  • قیمت ساندویچ پانل

 

قیمت ساندویچ پانل رنگی

شایان ذکر است که رنگ بندی ساندویچ پانل تاثیری در قیمت پانل ها ندارد. قیمت این سازه پیش ساخته با توجه به ابعاد و متراژ درخواستی نوع و کیفیت مصالح به کار برده شده و همچنین نوسانات قیمت آهن تغییر می کند.

 

رال رنگی ساندویچ پانل

ساندویچ پانل رنگی

رال رنگ در حقیقت کدهایی است که برای تعیین رنگ ساندویچ پانل سقفی و دیواری استفاده می شود. کد رنگ ساندویچ پانل سقفی و دیواری بر حسب نوع رنگ و براق بودن و کدر بودن و خواص رنگ متفاوت است. ورق های ساندویچ پانل به صورت کوره ای رنگ می‌شوند. رال های رنگی در انواع گروه های اصلی رنگ عبارتند از:

  • رنگ زرد
  • رنگ نارنجی
  • رنگ قرمز
  • رنگ بنفش
  • رنگ آبی
  • رنگ سبز
  • رنگ خاکستری
  • رنگ قهوه ای
  • رنگ سفید و سیاه

هرکدام از این رنگ ها در گروه بندی تعداد زیادی ترکیب رنگی گروه های اصلی را با خود به همراه می آورد که به ۲۱۰ رنگ در ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری می رسد. ورق های ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری به صورت کوره ای رنگ می شوند و به صورت کوره ای با ضخامت ۲۵ میکرون در قسمت بیرون و داخل ساندویچ پانل و ۷ میکرون رنگ پرایمر کوره ای در داخل و محل اتصال فوم رنگ می شود.

 

برای انتخاب رال رنگی مناسب عواملی مانند کاربرد سازه و موقعیت جغرافیایی و همچنین سلیقه مشتری مورد توجه قرار می گیرد.

 

اثر رال رنگی بر ساندویچ پانل

ساندویچ پانل رنگی

استفاده از از رال رنگ ساندویچ پانل تاثیر بسزایی در نمای سازه ها دارد.

برای انتخاب رال رنگی مناسب عواملی مانند کاربرد سازه و موقعیت جغرافیایی و همچنین سلیقه مشتری مورد توجه قرار می گیرد.

به عنوان مثال از رنگ های آبی، سبز، سفید و سیاه برای سالن های ورزشی بیشتر استفاده می شود. در مناطق سردسیر برای ساختمانهای مسکونی از رنگهای گرم و در مناطق گرمسیر از رنگ های سرد و خنثی استفاده می شود این رنگ ها دارای ترکیبات بسیار زیادی هستند.

رنگ ساندویچ پانل با توجه به نوع آن و مواردی مثل ساندویچ پانل گالوانیزه، ساندویچ پانل آلوزینک و ساندویچ پانل آلومینیوم و ساندویچ پانل اتاق تمیز، مشخص می شود.

ساندویچ های پانل به دلیل دارا بودن خواص ویژه امروزه استفاده از آنها طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

 

 

استفاده از ساندویچ پانل رنگی تاثیر بسزایی در نمای کلی سازه ها دارد عواملی مانند نوع کاربری سازه و موقعیت جغرافیایی و همچنین سلیقه مشتری در انتخاب آنها موثر است. به عنوان مثال از رنگ های مانند آبی سبز سفید و سیاه می توان برای سالن های ورزشی استفاده کرد. استفاده از ورق های رنگی علاوه بر زیبایی جذابیت نمای ساختمان دارای مزیت هایی از قبیل هزینه کمتر برای تولید نگهداری و تعمیرات، طول عمر بیشتر، دوام پوشش، محافظت در برابر خوردگی و سایش و صدمات مکانیکی هستند.

ساندویچ پانل رنگی

 

ساندویچ پانل رنگی

شرکت کبیر پانل بزرگترین تولید کننده انواع ساندویچ های پانل رنگی  با کیفیت  مرغوب و دارای استاندارد ملی ایران  شما می توانید برای آگاهی از قیمت هر متر مربع ساندویچ پانلبرای سفارش  خود با شماره تلفن 0212932  تماس بگیرید تا با قیمت های منصفانه و بی رقیبت و کیفیت ساخت بالای پانل ها از مزایای ویژه کبیر پانل بهره مند شوید

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا