ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل آلومینیم یک سازه پیش ساخته است که در بسیاری صنایع مانند ساختمان سازی، خودروسازی، کشتی سازی و غیره استفاده می شود. عنصر آلومینیوم یک فلز نرم، نقره‌ای و چکش‌پذیر با چگالی تقریب کیلوگرم بر مترمکعب است. این عنصر پس از اکسیژن و سیلیکن فراوان‌ترین عنصر و هم‌چنین فراوان‌ترین فلز در پوسته کره زمین است. آلومینیوم خالص به دلیل واکنش‌پذیری بسیار بالای خود بسیار به ندرت یافت می‌شود به همین دلیل به صورت ناخالص در سنگ‌های معدنی مختلفی وجود دارد. بیشتر آلومینیوم دنیا از سنگ بوکسیت به دست می‌آید. با اضافه کردن عناصری مانند مس، روی و سیلیسیم به آلومینیوم می‌توان به خواص مکانیکی بهینه رسید.

آلیاژهای آلومینیوم به دلیل داشتن خواص منحصر به فردی مانند نسبت استحکام به وزن بالا، قابلیت جوشکاری خوب، شکل‌پذیری عالی و مقاومت به خوردگی نسبتاً خوب، به گونه گسترده در انواع سازه‌ها، صنایع هوایی و دریایی، خطوط انتقال برق، وسایل نقلیه و غیره استفاده می‌شوند.

 

بیشتر بدانید: انواع ورق ساندویچ پانل

 

آلیاژهای آلومینیوم به دلیل داشتن خواص منحصر به فردی مانند نسبت استحکام به وزن بالا، قابلیت جوشکاری خوب، شکل‌پذیری عالی و مقاومت به خوردگی نسبتاً خوب، به گونه گسترده در انواع سازه‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل آلومینیوم، پانلی است که دو لایه ورق فولادی آن از جنس آلومینیوم است.قسمت روی آنها با یک لایه رنگ پلی استر کوره ای و پرایمر مخصوص پوشانده شده است و مابین آنها یک لایه عایق از جنس پلی اورتان سخت قرار دارد.از ساندویچ پانل های آلومینیومی در ساختمان سازی، صنعت خودروسازی، کشتی سازی و غیره استفاده می شود.

ساندویچ پانل های آلومینیومی در ساخت اتاق تمیز نیز استفاده می شوند. اتاق تمیز یا کلین روم به مکانی گفته می شود که حداقل امکان ورود و خروج هوا را به داخل داشته باشند و گرد و غبار، بخار مایعات و غیره به داخل وارد نشود. حتی اشخاصی که بخواهند وارد این محل شوند باید دوش هوا بگیرند و از لباس مخصوص استفاده کنند.

ورقه ها در ساندویچ پانل آلومینیوم

 

آلومینیوم فلزی است بسیار سبک که دارای مقاومت بالایی در مقابل خوردگی می باشد. آلومینیوم یکی از بهترین رساناهای حرارت و الکتریسیته است. ورق آلومينيوم در اغلب صنایع از جمله صنایع ساختماني ، برودتي، لوازم خانگي ، پلاك سازي و ديگر صنايع مورد استفاده قرار میگیرد.ورق آلومینیوم به ضخامت ۰٫۷ و آلیاژ ۳۱٫۵ به صورت ساده و پیش رنگ سه لایه به ضخامت ۲۰ میکرون است.

 

تنوع رنگ در ساندویچ پانل آلومینیوم زیاد است.این محصول را می توان در تقریبا ۴۰ رنگ مختلف تولید کرد. علاوه بر ۴۰ رنگ حتی در رنگ دلخواه و سفارشی نیز تولید می شود.

 

تنوع رنگ در ساندویچ پانل آلومینیوم

تنوع رنگ در ساندویچ پانل آلومینیوم زیاد است.این محصول را می توان در تقریبا ۴۰ رنگ مختلف تولید کرد. علاوه بر ۴۰ رنگ حتی در رنگ دلخواه و سفارشی نیز تولید می شود. کد رنگ های مختلف این محصول در رال رنگی ساندویچ پانل قابل مشاهده است.
با توجه و به دلخواه مشتری رنگ دلخواه محصول تولید شده و در ساخت به کار می رود. طراحان میتوانند بین رنگ آلومینیوم ، مس ، روی یا رنگ فولاد ضد زنگ انتخاب کنند. به سختی می توان ماده ای به این اندازه انعطاف پذیر در طراحی با طرح های مدرن و تمیز پیدا کرد که در آزمایشات تولیدی نیز موفق عمل کرده باشد.

مشخصات ورقه در ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل آلومینیوم

ورق آلومینیوم در ابعاد و ضخامت های گوناگون موجود است :

ضخامت : ۰٫۲ الی ۳۰ میلیمتر

ابعاد استاندارد : ۱۲۵۰×۲۵۰۰ – ۱۰۰۰×۲۰۰۰ میلیمتر

ابعاد قابل سفارش : ابعاد دلخواه شما

آلیاژ استاندارد : ۱۰۵۰ – ۱۲۰۰ – ۳۱۰۵

آلیاژ های قابل سفارش : ۱۱۰۰  – ۳۰۰۳

 

مزایای ورق آلومینیوم:

 

هدایت حرارتی بالا ورق آلومینیوم

از آنجایی که ورق آلومینیوم دارای هدایت حرارتی بالا است از این ورق می‌تواند جهت تولید مبدل های حرارتی و ظروف آشپزخانه مورد استفاده قرار ‌گیرد.

غیر سمی بودن

به علت اینکه ورق های آلومینیومی از لایه اکسیدی سطحی برخوردار هستند ، غیرسمی محسوب می‌شوند و در صنایع بهداشتی، دارویی و بسته بندی مواد غذایی کاربرد فراوانی دارند.

قابلیت بازتاب نور

ورق های آلومینیومی از خاصیت بازتاب نور برخوردار هستند و این ویژگی جهت ساخت بازتابنده های نوری ، ساخت صفحات در برابر نور و تشعشع های حرارتی مادون قرمز و امواج رادیویی کاربرد گسترده ای دارد.

مقاومت در برابر خوردگی

به دلیل ترکیب شدن آلومینیوم با اکسیژن موجود در هوا ، لایه ی فشرده ی آلومینیومی ایجاد می‌شود که باعث زنگ نزدن سطح قطعات آلومینیم می‌شود. به عبارتی دیگر این لایه از تماس اکسیژن هوا با لایه های زیرین آلومینیوم جلوگیری می‌کند و مانع از اکسید شده قطعات می‌شود.

 

قیمت ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل آلومینیوم

برای سفارش و خرید ساندویچ پانل باید نکاتی را مد نظر قرار داده شوند تا انتخاب ساندویچ پانل جهت سفارش و خرید و اجرای پروژه های مربوط به آن به درستی انجام گیرد. بنابراین در ابتدا کاربرد و مصرف ساندویچ پانل ها را باید در نظر گرفت. اینکه مکانی که ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت برای چه کاری در نظر گرفته شده است. با توجه به تمامی موارد یاد شده می توان از قیمت روز ساندویچ پانل ها آگاهی یافت.

 

بیشتر بدانید: خط تولید ساندویچ پانل

 

کلام آخر

آلومینیوم فلزی است بسیار سبک که دارای مقاومت بالایی در مقابل خوردگی می باشد. بنابراین با این ویژگی ها انتخاب خوبی برای تولید ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل آلومینیوم، پانلی است که دو لایه ورق فولادی آن از جنس آلومینیوم است.قسمت روی آنها با یک لایه رنگ پلی استر کوره ای و پرایمر مخصوص پوشانده شده است و مابین آنها یک لایه عایق از جنس پلی اورتان سخت قرار دارد. تنوع رنگ در ساندویچ پانل آلومینیوم زیاد است.این محصول را می توان در تقریبا ۴۰ رنگ مختلف تولید کرد. علاوه بر ۴۰ رنگ حتی در رنگ دلخواه و سفارشی نیز تولید می شود.

شرکت کبیر پانل تولید کننده انواع مختلف ساندویچ پانل مرغوب و با قیمت مناسب است. شما می توانید برای سفارش پانل های مورد نظر خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

1 نظر در “ساندویچ پانل آلومینیوم”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا