انواع ورق ساندویچ پانل

استفاده از ورق ساندویچ پانل به علت بالا بودن کیفیت و کمتر بودن هزینه آن نسبت به مصالح سنتی، همچنین مقاوم بودن در برابر حوادث طبیعی مانند طوفان، زلزله، تگرگ، برف و باران این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است. ضمن اینکه از این نوع مصالح پیش ساخته می توان استفاده های مختلفی داشت. ساندویچ پانل ها ساختاری ۳ لایه دارند که قسمت بالایی و زیرین از ورق فلزی و قسمت میانی از فوم های عایق یا پشم سنگ تشکیل شده است. در این مقاله قصد داریم تا انواع فلزاتی که پوشش رویی و زیرین ساندویچ پانل را تشکیل می دهند معرفی کنیم.

 

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

 

آلوزینک یکی از رایجترین انواع ورق ساندویچ پانل است که مقاومت فولاد را بالا برده و از آن در برابر خوردگی محافظت می کند.

 

 ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل

ورق های ساندویچ پانل به صورت ورق رویی و ورق زیرین تولید می شوند و از جنس فولاد مانند گالوانیزه و آلوزینک است. از آلوزینک برای بالا بردن مقاومت فولاد در برابر خوردگی استفاده می شود و روی آن را با لایه ای از پرایمر مخصوص با ضخامت ۲۵ میکرون و رنگ سوپر پلی استر کوره ای پوشش می دهند. ورق های با جنس آلوزینک دارای ضخامت به اندازه ۰٫۵ میلی متر است که در رنگهای مختلف تولید می شود و در لایه بیرونی آن از نوعی پلی استر کوره ای با ضخامت ۲۵ میکرون استفاده می شود. رنگ پرایمر داخلی با ضخامت ۷ میکرون در قسمت اتصال ورق و فوم بکار می رود که باعث جلوگیری از خوردگی می شود. استحکام بالا به دلیل استفاده از ورق فولاد و در عین حال مقاومت در برابر پوسیدگی از دلایل مهم رونق گرفتن بازار خرید و فروش ساندویچ پانل ها است.

 

انواع پوشش های ساندویچ پانل

  • دو رو فویل
  • دو رو کاغذ
  • دورو ورق
  • دو رو نایلون
  • یک رو ورق و یک رو نایلون
  • یک رو ورق یک رو کاغذ

ورق ساندویچ پانل: گالوانیزه

ورق ساندویچ پانل

همانطور که می دانید ورق گالوانیزه یکی از مصالح مهم و کاربردی است که در برندهای مختلفی تولید می شود. لازم است که در هنگام تهیه آن ها از کیفیت و ویژگی ها و مناسب بودن آنها اطمینان حاصل کنید. در خط تولید ورق گالوانیزه مراحل گوناگونی طی می‌شود که به تشریح آنها می پردازیم:

  • نخست کلاف های ورودی از خط نورد سرد به هم متصل شده و یک نوار پیوسته را به وجود می آورد.
  • در مرحله بعدی به مرحله شستشو می رسیم که به وسیله مواد قلیایی چربی زدایی شده در نهایت با برس زنی و شستشو با آب گرم تمیز می شوند.
  • در مرحله آخر به خشک کردن آنها پرداخته که این فرآیند با هوای داغ صورت می پذیرد.

از ورق‌های گالوانیزه در صنایع پتروشیمی، یخچال سازی استفاده می شود. همچنین از دیگر کاربرد های آنها  می توان به مواردی چون ایجاد کانال هوا، کرکره، تابلو برق، سینی کابل و دیگر پانل ها اشاره کرد.

 

ورق ساندویچ پانل: آلوزینک

ورق ساندویچ پانل

ورق آلوزینک که نوعی فلز گالوانیزه نورد شده است از آلیاژ های مختلفی تشکیل شده است. از آلیاژ های ورق آلوزینک می توان این موارد را نام برد:

  • آلومینیوم ۵۵ درصد
  • روی ۴۳٫۴ درصد
  • سیلیکون ۱٫۶ درصد

از ورق آلوزینک در صنایع دارویی، صنایع غذایی، صنایع بهداشتی و صنایع پتروشیمی استفاده می شود. از دیگر موارد کاربرد آلوزینک میتوان یه ساخت میلگرد، ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری در محیط های با اسیدیته بالا در فضای متراکم صنعتی اشاره کرد.

 

آلومینیوم به دلیل برخورداری از خصوصیاتی چون سبک بودن و مقاومت نسبی خوب در برابر خوردگی گزینه بسیاری مناسبی برای ساخت ورق ساندویچ پانل است.

 

ورق ساندویچ پانل: آلومینیوم

ورق ساندویچ پانل

همانطور که می دانید آلومینیوم به دلیل سبک بودن یکی از گزینه های بسیار مناسب برای تولید ورق ساندویچ پانل است که در ساخت هر دو نوع ساندویچ پانل سقفی و دیواری مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین آلومینیوم دارای ویژگی های دیگری از قبیل قابلیت خم کردن، شکنندگیو ضد زنگ بودن است.

 

ورق ساندویچ پانل

آلومینیوم در کنار آهن یکی از فلزات پرمصرف در جهان است و در صنایع مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. در قسمت‌های مختلفی از جمله بسته بندی، ساختمان سازی، صنعت حمل و نقل، کالاهای بادوام بالا، همچنین انواع ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل  ویژگی هایی چون عمر طولانی، مقاومت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه، ورق آلوزینک که ترکیبی از آلومینیوم و روی است نسبت به ورق آلومینیوم دارای برتری می باشد.

 

بیشتر بدانید: کاربرد و معرفی ساندویچ پانل های سردخانه ای

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد ساندویچ پانل ها یکی از مصالح پرکاربرد در صنایع مختلف از جمله صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی ساختمان سازی و غیره است. این ورق ها از فلزات مختلف با آلیاژ های متفاوت تولید می شوند. بر این اساس دارای انواع مختلفی هستند که رایجترین و پرکاربردترین آنها ورق گالوانیزه و ورق آلومینیومی است. از آنجاییکه این ورقه ها با درجه کیفی مختلف تولید می شوند باید پیش از خرید از نوع مناسب و باکیفیت آنها اطمینان حاصل کرد.

گروه کبیر پانل یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید ورق ساندویچ پانل است. شما می توانید برای سفارش ورق مناسب و باکیفیت و همچنین کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا