ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی به معنای مقاومت در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی ناشی از رطوبت و حرارت است. اگر نگاهی دقیق تر به نمای سازه ها بیندازید متوجه فرسایشی که به مرور زمان برای آنها اتفاق افتاده است، می شوید. فرقی نمی کند که چه مصالحی در ساخت آن بنا بکار رفته باشد، برخی ضعیف تر و برخی مقاوم تر هستند. معمولا پوسیدگی در ساختمان های درون شهری سرعت بیشتری دارد. زیرا علاوه بر حرارت و رطوبت، عوامل دیگری چون آلاینده ها، حرارت ناشی از دود خودروها و باران ها اسیدی به تسریع فرسایش مصالح کمک می کند.

ساندویچ پانل ها نسل جدیدی از مصالح پیش ساخته هستند که این روزها محبوبیت بسیاری در صنایع ساخت و ساز پیدا کرده است. دلیل رونق گرفتن بازار خرید و فروش ساندویچ پانل ها به مزایای خاص آنها باز می گردد که در ساخت سوله های صنعتی، ورزشی، آشیانه هواپیماها، انبار ها، سردخانه ها و ویلاهای پیش ساخته نسبت به مصالح سنتی ترجیح داده می شوند. با توجه به اینکه در ساختار آنها از پوشش فلزی استفاده شده است شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی می باشند یا خیر؟ برای بررسی پاسخ این سوال ادامه مطلب را بخوانید.

بیشتر بدانید: مقاومت ساندویچ پانل در برابر الکتریسیته و نویز

ویژگی های ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

ساختار ساندویچ پانل ۳ لایه است. لایه میانی که نقش عایق و ضربه گیر را ایفا می کند از جنس فوم، پشم سنگ و یا پشم شیشه است ک تاثیری در پوسیدگی ورق ندارد، اما مسئله اصلی به لایه های فلزی فوقانی و تحتانی مربوط می شود که در تماس مستقیم با عوامل خورنده هستند. ایجاد مقاومت در این لایه ها  از سه طریق تامین می شود :

  1. جنس ورق: برای لایه فوقانی و تحتانی اغلب از ورقه های فولاد خام یا گالوانیزه، آلومینیومی و آلوزینک استفاده می شود. آلوزینک ترکیبی از گالوانیزه نورد شده با آلومینیوم، روی و سیلیکون است که بیشتر برای محیط های صنعتی که اسیدیته بالایی دارند استفاده می شود. ورق گالوانیزه و آلومینیوم هر دو برای محیط های مرطوب کاربرد داد، اما مقاومت آلومینیوم بالاتر است.
  2. پوشش های آلی: این پوشش های آلی بسته به نوع خوردگی و درجه آن، ضخامت متغیری بین ۲۵ تا ۲۰۰ میکرومتر را دارد.
  3. استفاده از رنگ های مخصوص ضد زنگ

به طور معمول مقاومت برای خوردگی در برابر عواملی چون رطوبت، اشعه UV، گرما و عوامل فیزیکی و شیمیایی در نظر گرفته می شود که بسته به شرایط محیط، پانل ها از درجه کیفی متفاوتی برخوردار می شوند.

 

انواع پوشش در ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

پلی استر: از این پوشش هم می توان برای اهداف داخل و هم خارج از سازه استفاده کرد اما عمدتا در ساندویچ پانل سقفی بکار می رود. مقاومت مطلوبی در شرایط آب و هوایی مختلف دارد و دارای انعطاف پذیری بالا و تعادل حرارتی مطلوب است.

PVDF: این نوع پوشش برای سقف و نمای خارجی بنا استفاده می شود. مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد. نمای براقی دارد و در برابر تشعشعات ماوراء بنفش و روغن های مصنوعی مقاوم است. در شرایط آب و هوایی مختلف نیز مقاومت مطلوبی را از خود نشان می دهد.

پلاستول: از این نوع پوشش برای مکان های با محدودیت های ایمنی مواد غذایی استفاده می شود. در برابر سایش و رطوبت بسیار مقاوم است و دارای عملکرد مناسب در شرایط آب و هوایی سرد و مرطوب است.

 

مزایای ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

  • برخورداری از طول عمر و ماندگاری بالا
  • امکان تولید در طرح های مختلفی چون طرح سنگ، طرح چوب و مدل های دکوراتیو
  • مقاومت در برابر اکسایش و زنگ زدگی
  • دارای قیمت مناسب
  • قابلیت جابجایی و نصب سریع به دلیل سبک بودن
  • عایق بودن در برابر صوت، گام و سرما

بیشتر بدانید: تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

نتیجه گیری

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی به معنای مقاومت در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی ناشی از عوامل محیطی چون حرارت، رطوبت و اشعه نور خورشید است. برای اختصاص دادن این ویژگی به ساندویچ پانل ها از فلزاتی چون گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم استفاده می شود که دارای مقاومت مطلوب در برابر خوردگی هستند. همچنین از پوشش های آلی مخصوص به عنوان روکش لایه های فوقانی و تحتانی استفاده می شود.

استفاده از ساندویچ پانل های مقاوم به خوردگی به خصوص برای محیط های با آب و هوای گرم و مرطوب و محیط های صنعتی به دلیل وجود آلاینده ها و باران ها اسیدی ضروری است.

کبیر پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد ها و خصوصیات کیفی مطلوب است. با توجه به شرایط محیطی امکان سفارشی سازی پانل ها بنا به درخواست مشتری وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا