مقاومت ساندویچ پانل در برابر الکتریسیته و نویز

بحث مقاومت ساندویچ پانل در برابر الکتریسیته و نویز به دلیل استفاده از ورقه های فلزی در ساختار این نوع از مصالح است. گسترش استفاده از وسایل الکتریکی و فناوری های وابسته به آنها باعث شده است تا امروزه خطر آتش سوزی ناشی از جریان برق در ساختمان ها افزایش پیدا کند. از طرفی همه افراد تمایل دارند تا در ساختمان های با ضریب ایمنی بالا زندگی کنند. در این صورت ساختمانی که با استفاده از این ساندویچ پانل دیواری ساخته شده باشد آیا در برابر سیم کشی های برق و در نتیجه آتش سوزی ایمن خواهد بود یا خیر؟ همچنین با توجه به افزایش جمعیت و معضل کمبود فضا آیا این نوع مصالح کمکی به کاهش مشکل آلودگی صوتی می کنند؟

پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت مصالح و ساختمان سازی باعث شده است تا برای افزایش ایمنی ساختمان ها تدابیری همه جانبه اندیشیده شود. ساندویچ پانل ها نه تنها در زمینه هزینه و کیفیت ساخت دارای مزایایی نسبت به مصالح سنتی هستند، بلکه از نظر مقاومت ساندویچ پانل در برابر الکتریسیته و نویز نیز دارای استاندارد های لازم می باشند.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل ضد حریق

مکانیسم مقاومت ساندویچ پانل در برابر نویز

مقاومت ساندویچ پانل

صدا  از جنس انرژی است و زمانی تولید می شود که اشیا شروع به حرکت کنند. این انرژی سپس تمایل به حرکت و فاصله گرفتن از منبع صدا دارد. در مسیر حرکت خود مولکول های هوا را به  ارتعاش در می آورد تا اینکه در نهایت به گوش ما برسد. برای اینکه بتوانیم صداهای مزاحم خارج از ساختمان را حذف کنیم، باید پروسه حرکت صدا را متوقف کنیم.

ساختار ساندویچ پانل ها به گونه‌ای است که در لایه میانی آنها از موادی استفاده شده است که دارای قابلیت عایق بودن در برابر صوت هستند. بدین معنی که امواج صدا در برخورد با این لایه متوقف شده و قادر به عبور از لایه سوم نیستند. این لایه میانی که از جنس فوم و یا پشم سنگ است کاملا فشرده می باشد و فضای بسیار کمی برای عبور امواج صدا دارد. به همین دلیل اصطلاحا صدا را در خود خفه می‌کند. انرژی صدا نیز در نهایت به انرژی تلف شده یا گرما تبدیل می شود. 

 

مکانیسم مقاومت ساندویچ پانل در برابر الکتریسیته

مقاومت ساندویچ پانل

در این مورد نیز انرژی الکتریسیته و یا همان برق زمانی قادر به عبور از یک سطح خواهد بود که آن سطح دارای الکترون آزاد باشد. دیوارهای ساخته شده از مصالح سنتی امکان عبوردهی جریان برق را ندارند. مگر جریان های با فشارهای قوی که در برق شهری چنین ولتاژی وجود  ندارد. بنابراین امکان عبور جریان برق از دیوارهای ساخته شده با مصالح سنتی وجود ندارد.

اما در مورد ساندویچ پانل ها که ورقه رویی و زیرین از فلز ساخته شده است ممکن است این تصور پیش بیاید که یک رسانای ایده آل برای جریان الکتریسیته است. اما باید بگوییم که این نگرانی بی مورد است و مقاومت ساندویچ پانل در برابر الکتریسیته آزمایش و تایید شده است. زیرا در هسته مرکزی ساندویچ پانل از موادی کاملا عایق و  نارسانا استفاده شده است. بنابراین نه تنها خطر برق گرفتگی برای شما وجود ندارد، بلکه حتی وسایل برقی شما نیز ایمن خواهد بود.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل عایق صوتی یا آکوستیک

کبیر پانل

مقاومت ساندویچ پانل

کبیر پانل دارای سابقه درخشان در تولید انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری با کیفیت ساخت و استانداردهای بالا است. این شرکت همچنین  متخصص در زمینه ساخت انواع کانکس جوشی و پیچ و مهره ای، سوله ورزشی، سردخانه های صنعتی، ویلا های پیش ساخت و غیره می باشد. بهره مندی از دانش روز و در اختیار داشتن تیم اجرایی حرفه ای باعث شده است تا یکی از واحدهای نمونه در زمینه ساخت و تولید در کشور باشد.

امکان سفارشی سازی ساندویچ پانل ها با توجه به نیاز مشتریان با مناسب ترین قیمت وجود دارد. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل ها و دریافت مشاوره می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا