کاربرد و معرفی ساندویچ پانل های سردخانه ای

ساندویچ پانل های سردخانه ای انواع خاصی از ساندویچ پانل هستند که به دلیل داشتن پتانسیل قوی در جلوگیری از اتلاف حرارت و انرژی برای استفاده در سردخانه ها بکار می روند.

سردخانه ها اتاقک هایی بسته با دمای پایین هستند که در  کارخانه جات، کشتارگاه ها، بیمارستان ها و آشپزخانه های بزرگ برای نگهداری مواد مختلف و جلوگیری از فساد آنها احداث می شوند. با توجه به حساسیت بحث نگهداری مواد غذایی و دارویی بسیار مهم است تا دمای درون سردخانه ثابت مانده و از ورود و خروج حرارت جلوگیری شود. پس بایستی از مصالحی استفاده شود که نسبت به انتقال حرارت عایق هستند.

ساندویچ پانل های سردخانه ای نسل جدیدی از مصالح مدرن هستند که امروزه به دلیل مزایای چون ارزان بود، سبک بودن و نصب سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. خصوصیت دیگر آنها پایین بودن نرخ تبادل حرارت است که به این ترتیب به گزینه هایی ایده آل برای استفاده در سردخانه ها تبدیل می شوند. در این مقاله قصد داریم تا به شرح جزئیات این نوع ساندویچ پانل بپردازیم.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل عایق صوتی یا آکوستیک

ساختار ساندویچ پانل های سردخانه ای

ساندویچ پانل های سردخانه ای

ساندویچ پانل سردخانه ای همانند انواع معمولی ساختار سه لایه دارند. لایه میانی از جنس پلی اورتان با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. لایه فوقانی و تحتانی پوشش فلزی از جنس آلوزینک، گالوانیزه یا آلومینیوم را دارد. این فلزات از مقاومت خوبی در برابر خوردگی ناشی از سرما، گرما و رطوبت دارند.

ساندویچ پانل های سردخانه ای هم برای سقف و هم برای دیوار قابل استفاده هستند. برای کف سردخانه نیز از مدل هایی که پوشش فوقانی و تحتانی آنها نایلونی است استفاده می شود. ضخامت آنها بیشتر از انواع معمولی و در حد ۸ تا ۲۰ سانتی متر است. بیشترین ضخامت مربوط به لایه پلی اورتان می باشد و ضخامت پوشش های فلزی تنها ۴ تا ۷ میلیمتر است. عرض ساندویچ پانل نیز ۱۵٫۱ سانتی متر است که از این مقدار ۲ سانتی متر آن مربوط به فاق و زبانه در هنگام همپوشانی است. طول آنها بسته به ارتفاع سردخانه دارد و از ۲ متر تا ۱۲ متر نیز طراحی می شود. این اعداد درواقع اطلاعات تخصصی و فنی هستند که تولیدکنندگان در هنگام فروش ساندویچ پانل های خود حتما آنها در اختیار مشتریان قرار می دهند.

 

ویژگی های ساندویچ پانل های سردخانه ای

1 8 - کاربرد و معرفی ساندویچ پانل های سردخانه ای

سردخانه ها به دلیل ساختار ویژه خود دارای خصوصیات منحصر بفردی به شرح زیر می باشند:

  • عایق ضعیف حرارت به دلیل استفاده از پلی یورتان با ضخامت بالا و همچنین داشتن همپوشانی در هنگام نصب پانل ها که باعث می شود تا از اتلاف سرما جلوگیری شود.
  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی
  • بهداشتی بودن به دلیل داشتن قابلیت شست و شو و جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و حشرات
  • برخورداری از ویژگی مشترک سایر ساندویچ پانل ها چون سبک بودن، نصب سریع و آسان، قابلیت تعویض به هنگام خراب شدن، تنوع طرح و رنگ
  • امکان استفاده در سردخانه های بالای صفر، زیر صفر، دو مداره و سردخانه های متحرک که در این صورت بسته به شرایط دمایی با ضخامت های مختلف طراحی و تولید می شوند.

کاربرد ساندویچ پانل های سردخانه ای

ساندویچ پانل های سردخانه ای

از ساندویچ پانل های سردخانه ای در موارد زیر استفاده می شود:

  • سردخانه های کارخانجات مواد غذایی
  • سردخانه های کشتارگاه ها
  • سردخانه های تولیدات باغبانی نظیر نگهداری گل و گیاه
  • سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی
  • سردخانه های نگهداری محصولات دامی
  • سردخانه های مخصوص نگهداری مواد دارویی و تجهیزات بیمارستانی و آزمایشگاهی
  • یخچال های مخصوص حمل و نقل که بر روی کامیونت ها و تریلر ها نصب می شوند.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل ضد حریق

قیمت ساندویچ پانل های سردخانه

قیمت این دسته از ساندویچ پانل ها با توجه به فاکتورهای زیر متفاوت است:

  • چگالی و ضخامت عایق بکار رفته در لایه میانی ساندویچ پانل
  • جنس لایه میانی و پوشش های فلزی
  • ابعاد ساندویچ پانل

با توجه به موارد گفته شده قیمت نهایی پانل ها متفاوت خواهد بود و معمولا بنا به درخواست مشتری به صورت سفارشی ساخته می شود.

ساندویچ پانل های سردخانه ای

کبیر پانل یکی از تولیدکنندگان برتر انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری با سابقه فعالیت بالا در این زمینه است. طراحی حرفه ای، بادوام و استحکام بالا، استفاده از متریال مرغوب و کیفیت ساخت بالا از مزایای پانل های تولیدی توسط کبیر پانل است. اگر قصد احداث سردخانه با استفاده از ساندویچ پانل سردخانه ای را دارید می توانید با بهره مندی از راهنمایی های این گروه تولیدی، مناسب ترین نوع پانل را برای کار خود انتخاب کرده و سفارش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا