مشخصات چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل به دلیل داشتن فرمولاسیون خاص متفاوت از سایر چسب های معمولی است. از خصوصیات ویژه آن می توان به قابلیت چسبندگی بالا اشاره کرد که عموما برای درزبندی انواع مصالح ساختمانی مانند بتن، سنگ و انواع فلزات بکار می رود. در عین حال باعث حفظ خواص و انعطاف پذیری مصالح در برابر تغییرات دمایی مانند یخبندان و گرمای زیاد می شود.

 

چسب عایق ساندویچ پانل

 

این نوع چسب به چسب ماستیک نیز معروف است. از آنجاییکه در ساندویچ پانل ها از مواد پلیمری استفاده شده است، کاربرد آنها مانند چسب های دیگر سبب آسیب رساندن به مصالح نمی شود. انواع ساندویچ پانل دیواری یا سقفی توسط این چسب ها درزبندی و عایق بندی می شوند که از هدر رفتن انرژی به طرز چشمگیری جلوگیری می کند. لازم به ذکر است که این چسب ها به علت سمی نبودن جهت عایق کاری مخزن های آب نیز کاربرد دارند و در دمای محیط سریع خشک می شوند. اگر قصد استفاده از ساندویچ پانل برای ساخت بنای مورد نظر خود را دارید نکات این مقاله را تا انتها بخوانید. شایان ذکر است که فروش ساندویچ پانل در طرح های متنوع با ایمنی و ضریب استحکام بالا توسط گروه تولیدی کبیر پانل با کیفیت و قیمت تضمینی به شما مشتریان عزیز ارائه می شود.

 

 

 

بیشتر بدانید: تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

 

نحوه استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل

4 9 - مشخصات چسب عایق ساندویچ پانل

این نوع چسب نه تنها گزینه ای مناسب برای عایق بندی ساندویچ پانل است. بلکه از آن می توان جهت آب بندی و درزبندی کانال های آب و فاضلاب، دیوارها، پنجره ها و موارد دیگر استفاده کرد. نکاتی که در هنگام استفاده از این چسب ها باید به آنها توجه کنید:

  • این چسب ها به علت قابلیت سوختگی نباید در دمای خیلی بالا استفاده و نگهداری شوند.
  • جهت بهره مندی از کارایی و چسبندگی بالا حتماً به تمیز بودن سطح کار و ناهمواری ها توجه کنید.
  • شما می توانید از فوم اسفنجی یا پلی استایرن جهت کم کردن عمق محل استفاده از این چسب ها استفاده کنید.
  • دقت کنید که محل استفاده از این چسب ها باید دارای ابعاد برابر و به صورت مربع باشد.
  • برای جلوگیری از ایجاد حباب به علت ناهموار بودن سطح کار می‌توانید از پرایمر استفاده کنید.

 

 از نگهداری و کار کردن با این گونه چسب ها به علت قابلیت اشتعال در محیط های با دمای بسیار بالا خودداری کنید.

 

چسب عایق ساندویچ پانل: پلی اورتان

چسب عایق ساندویچ پانل

چسب پلی اورتان که به دو صورت جامد و منعطف وجود دارد، از بادوام ترین نوع چسب ها است که معمولاً اثر آن سال ها بدون تغییر باقی می ماند. از دیگر مزایا و ویژگی های این چسب که سبب افزایش محبوبیت آن شده می توان به سریع خشک شدن آن در محیط، ضد آب بودن آن و قابلیت رنگ پذیری اشاره کرد. همچنین گزینه بسیار مناسبی برای آب بندی ساندویچ پانل و  اتصالات آنها است. شایان ذکر است که در دماهای مختلف عملکرد خوبی از خود نشان می دهد.

 

از موارد مهم که سبب افزایش محبوبیت چسب پلی اورتان شده است می توان به گزینه هایی از قبیل خشک شدن سریع در دمای محیط، ضد آب بودن و قابلیت رنگ پذیری اشاره کرد.

 

چسب عایق ساندویچ پانل: دو جزئی پلی اورتان

چسب عایق ساندویچ پانل

این  چسب در هنگام کار افزایش حجم داده و به شکل خمیر منعطف در می آید. این چسب همانند چسب های دوقلو به صورت دو جزئی تولید شده است و پس از ترکیب شدن با یکدیگر در اثر ایجاد یک واکنش شیمیایی حجم پیدا می کند. این چسب ها برای پر کردن درز های عمیق به صورت افقی بسیار مناسب می باشند. با قابلیت افزایش حجم می توانند انتخاب خوبی برای پوشاندن درزهای دیوار های بتنی، فلزی و قطعات پیش ساخته مانند ساندویچ پانل باشد.

در ضمن باید توجه داشت که زمان انجام واکنش برای چسب ها در حدود ۳۰ دقیقه است. دمای مورد نیاز برای انجام این کار بین ۱۰ تا ۳۵ درجه، زمان تبدیل شدن به ژل در حدود ۴۵ دقیقه، زمان لازم برای خشک شدن ۲۴ ساعت می باشد و در نهایت زمان کسب مقاومت نهایی ۷ روز است.

 

بیشتر بدانید: ایمنی ساندویچ پانل ها

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد چسب عایق ساندویچ پانل یکی از چسب های کاربردی جهت عایق بندی و درزگیری نقاط مختلف مانند درز های دیوارها، پنجره ها و قطعات پیش ساخته مانند ساندویچ پانل و غیره است. برای استفاده از این گونه چسب ها حتما باید به ویژگی و نکات استفاده از آنها نظیر مناسب بودن برای کار مورد نظرتان، مقاومت در برابر تغییرات محیطی مانند سرما و گرما، خشک شدن سریع، ضد آب بودن و غیره توجه کنید. در ضمن حتما باید مدت زمان لازم برای خشک شدن کامل آنها را در پروژه کاری خود درنظر بگیرید.

کبیر پانل یکی از تولید کنندگان برتر کشور در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری است. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی ها تخصصی در این زمینه می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

1 نظر در “مشخصات چسب عایق ساندویچ پانل”

  1. شرکت طراحی گرافیک در مشهد

    به نظرم ساندویچ پانل بهترن و عالیترین سازه در حال حاضر است.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا