خط تولید ساندویچ پانل

خط تولید ساندویچ پانل به دو دسته تقسیم می شود که هر یک دارای ویژگی های مخصوص به خود است. قبل از توضیح نحوه تولید ساندویچ پانل ابتدا تعریف و مزایای این سازه را بیان می کنیم. این سازه مقاوم و مفید، گره های زیادی را از مهندسان ساختمان در زمینه طراحی و ساخت سوله ها، ساختمانهای پیش ساخته، یخچال ها و سردخانه ها و غیره باز کرده است. تحولی عظیم که باعث شد ماشین های حمل مواد غذایی به صورت مجهزتر و اصولی تر ماموریت های خود را برای سیستم های توزیع انجام دهند. ماشین های حمل دارو بهتر کار کنند و در فرایند انبارش ؛ میوه هایی که حاصل دسترنج کشاورزان زحمتکش جهان بود سالم تر و مفیدتر بمانند.

ساندویچ پانل شرایط نگهداری را سهل تر کرد و به شکل قابل ملاحظه ای به یاری مهندسی انرژی توانست ذخیره انرژی را آسان تر کند. با اینکه چندین دهه است که ساندویچ پنل به جهان صنعت معرفی شده است هنوز چیزی نتوانسته به صورت اصولی جایگزین این محصول ساختمانی گردد. پیشرفت علم و دانش به جای اینکه این محصول را از رده خارج کند و چیز جدیدی را جایگزین آن کند ، به یاری آن آمد و هر روز آن را بهینه تر کرد. مهندسان تولید و طراحی ، هر روز تفکر جدیدتری در خصوص بهبود کیفیت ساندویچ پانل ارائه دادند و همکاری مهندسان طراح مکانیک و مهندسان شیمی ، این محصول را همواره زنده و پویا نگه داشت.

 

بیشتر بدانید: انواع ضخامت ساندویچ پانل

 

خط تولید ساندویچ پانل

خط تولید ساندویچ پانل

 

 

خط تولید ساندویچ پانل به دو صورت انجام می گیرد ، خط تولید پیوسته و ناپیوسته که هریک از لحاظ تولید با یکدیگر متفاوت می باشد . در خط تولید پیوسته مواد بصورت یکپارچه داخل ورق تزریق می گردد و در انتها به ابعاد دلخواه برش خورده و بسته بندی میگردد ولی در خط تولید ناپیوسته فوم بصورت جداگانه تولید و ورق از قبل با اندازه مورد نظر برش خورده و فوم به ورق متصل می گردد.

قیمت راه اندازی خط تولید ساندویچ پانل بسیار متفاوت است از دستگاه های آنالوگ تا تمام دیجیتال که همگی با سیستم خاصی تولید می گردد . البته لازم به توضیح است مراحل تولید ساندویچ پانل همگی به یک شکل است . البته خط تولید ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان به صورت فوق می باشد و خط تولید با فوم XPS و EPS کاملا با خط تولید پلی یورتان متفاوت می باشد.

در تولید ساندویچ پانل با فوم xps و eps بصورت ناپیوسته انجام می پذیرد و فوم با استفاده از پرایمر به ورق می چسبد . ساندویچ پانل پلی یورتان دارای ۲ لایه ورق از جنس گالوانیزه ، آلومینیوم و یا آلوزینک می باشد که با ۰٫۷ میکرون پرایمر فوم داخل آن تزریق می شود و یا فوم پلی استایرن اکسترود شده یا همان XPS و یا پلی استایرن EPS به داخل آن چسبانده می شود.

 

روش کانتینیوز که به آن روش پیوسته نیز گفته می شود. روشی است که اجزای مختلف ساندویچ پانل از یک طرف وارد دستگاه شده؛ و از طرف دیگر محصول آماده و برش داده شده، در اندازه دلخواه خارج می شود.

 

انواع روش های تولید ساندویچ پانل:

 

روش کانتینیوز (پیوسته)

خط تولید ساندویچ پانل

 

 

روش کانتینیوز که به آن روش پیوسته نیز گفته می شود. روشی است که اجزای مختلف ساندویچ پانل از یک طرف وارد دستگاه شده؛ و از طرف دیگر محصول آماده و برش داده شده، در اندازه دلخواه خارج می شود. منظور از اجزای مختلف، مواد اولیه تولید ساندویچ پانل می باشد. این مواد می تواند شامل رول ورق گالوانیزه، فوم پلی یورتان یا پلی استایرن و نیز چسب باشد. در روش کانتینیوز از دستگاه های کانتینیوز پلی یورتان و کانتینیوز پلی استایرن استفاده می شود.

 

روش دیسکانتینیوز که به آن روش غیر پیوسته یا غیر ممتد نیز گفته می شود. در این روش، تولید به صورت مرحله به مرحله و جدا از انجام می شود. یعنی برخلاف روش ممتد که همه ی اجزا از یک طرف وارد دستگاه شده و از طرف دیگر دستگاه محصول آماده خارج می شود.

 

روش دیسکانتینیوز (غیر پیوسته)

خط تولید ساندویچ پانل

 

 

روش دیسکانتینیوز که به آن روش غیر پیوسته یا غیر ممتد نیز گفته می شود. در این روش، تولید به صورت مرحله به مرحله و جدا از انجام می شود. یعنی برخلاف روش ممتد که همه ی اجزا از یک طرف وارد دستگاه شده و از طرف دیگر دستگاه محصول آماده خارج می شود. در این روش هر قسمت به صورت جداگانه تولید شده و در نهایت با هم محصول نهایی را به ما می دهد. به طور دقیق تر می توان گفت خطوط تولید از هم جدا هستند. هر عملیات در یک ایستگاه انجام شده سپس به ایستگاه بعدی منتقل می شود.

 

معرفی دستگاه کانتینیوز پلی یورتان

می توان گفت اولین نمونه ساندویچ پانل با این دستگاه ساخته شده است. این دستگاه اولین نمونه از دستگاه های ساخت ساندویچ پانل بوده که وارد کشور شده اند و به نام دستگاه کانتینیوز پلی یورتان یا پلی اورتان شناخته می شوند. همچنین اولین نمونه های ساندویچ پانل را ساندویچ پانل پلی یورتان یا پلی اورتان نامید. این دستگاه شامل چند رول گیر در ابتدای خط تولید خود می باشد که با توجه به میزان سرعت روند کار و همچنین نوع دستگاه تعداد این رول گیر ها فرق می کند. معمولا در نوع معمولی آن از دو یا چهار رول گیر و در نوع پیشرفته آن بیش از چهار رول گیر وجود دارد.

دستگاه رول گیر دارای دو رول دیگر برای نگه داشتن ساندویچ پانل نیز می باشد که یکی روی ساندویچ پانل و دیگری در زیر آن قرار دارد. از این دستگاه برای باز کردن رول ورق گالوانیزه استفاده می شود و پس از باز کردن، ای رول وارد دستگاه شده تا به فرم دلخواه تبدیل شود. ورق رویی و زیری ساندویچ پانل توسط غلطک ها مخصوصی از بالا و پایین به هم نزدیک می شوند و در فاصله ی معینی از هم قرار می گیرند و بین آن ها ترکیبی از پلی ال و ایزوسیانات با دوز مخصوص تزریق می شود.

 

معرفی دستگاه کانتینیوز پلی استایرن

این دستگاه بعد از مدل کانتینیوز پلی یورتان آمد که بسیار بهینه تر عمل می کنند. در این دستگاه دو عدد رول بازکن دارد که برای ورق های رویی و زیرین ساندویچ پانل است، همچنین دارای دو ردیف غلتک برای دستگاه فرم دهی می باشد که بعد از فرم دهی صفحات ۲ تا ۳ متری از جنس پلی استایرن به بیرون می آیند که چسب نیز خورده اند. این صفحات توسط دستگاه به هم چسبیده و پرس می شود و بعد از آن به قطعات دلخواه تقسیم می شود که در تولید ساندویچ پانل دیواری و یا ساندویچ پانل سقفی هیچ تفاوتی ندارد.

 

مواد مورد استفاده در خط تولید ساندویچ پانل

خط تولید ساندویچ پانل

 

 

  • ورق گالوانیزه
  • پلی ال(یک نوع مایع)
  • پلی ایزوسیانات(یک نوع مایع)
  • شیوه ساخت ساندویچ پانل در خط تولید

 

مراحل خط تولید ساندویچ پانل به زبان ساده

در ابتدا کارمندان هر قالب ورق های گالوانیزه را بر رو دستگاه فرمینگ یا فرم دهنده نصب و قرار می دهند و سپس خط شروع به حرکت می کند و به بخشی میرسد که به آن قسمت تزریق فوم می گویند که کارمندان مخزن های این قسمت ها رو از مایع و مواد فوم که در بالا نام آنها ذکر شد پر کرده که در این قسمت دستگاه بتواند کار تزریق فوم را به میان دو ورق گالوانیزه انجام دهد.

در این قسمت مایع هایی که ذکر شدند طی فرایند های شیمیایی تبدیل به فوم پلی یورتان می شود. لازم به ذکر است که در این بخش قالب هایی بر اساس اندازه وجود دارد که تعیین کننده عرض پانل و نوع پانل از نوع سقفی یا دیواری می باشد که این قالب ها از قبل از شروع کار خط توسط کارمندان با توجه به نیاز مشتریان نصب و قرار داده می شود.

پانل ها پس از گذشت از این مرحله تقریبا آماده هستند اما هنوز پانل ها باید از دومرحله دیگر رد شود که اولین مرحله آن ایستگاه برش یا کاتر می گویند.در این قسمت ساندویچ پانل ها که به صورت یکسره هستند را با توجه به نیاز مشتری و دستورات مجری نصب پانل ها به اندازه ها ی مورد نظر بر اساس طول برش داده می شود.و اما پس از این مراحل ساندویچ پانل ها برای بسته بندی و آماده سازی نهایی توسط دستگاهی به نام کولینگ انتقال داده می شوند. در نهایت ساندویچ پانل ها توسط دستگاه پک کننده یا انباشته ساز بسته بندی می شوند و در این حال است که ساندویچ پانل ها قابل استفاده هستند.

 

بیشتر بدانید: نکات حمل و جابجایی ساندویچ پانل

 

کلام آخر

خط تولید ساندویچ پانل به دو صورت انجام می شود یکی خط تولید پیوسته و دیگری ناپیوسته که هریک از لحاظ تولید با یکدیگر متفاوت هستند. روش کانتینیوز که به آن روش پیوسته نیز گفته می شود، روشی است که اجزای مختلف ساندویچ پانل از یک طرف وارد دستگاه شده؛ و از طرف دیگر محصول آماده و برش داده شده، در اندازه دلخواه خارج می شود اما در روش ناپیوسته تولید به صورت مرحله به مرحله و جدا از هم انجام می شود. یعنی برخلاف روش ممتد که همه ی اجزا از یک طرف وارد دستگاه شده و از طرف دیگر دستگاه محصول آماده خارج می شود. از جمله مواد اولیه تولید ساندویچ پانل می توان به رول ورق گالوانیزه، فوم پلی یورتان یا پلی استایرن و نیز چسب اشاره کرد که در مراحل ساخت ساندویچ پانل از آنها استفاده می شود.

 

شرکت کبیر پانل تولید کننده انواع مختلف ساندویچ پانل مرغوب و با قیمت مناسب است. شما می توانید برای سفارش پانل های مورد نظر خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا