انواع ضخامت ساندویچ پانل

برای آشنایی با مشخصات فنی و ضخامت ساندویچ پانل در آغاز کار باید بدانیم که ساندویچ پانل چیست؟ پانل‌ها یا acp متشکل از ترکیب بسیار سبک که از دو طرف لایه عایقی را در بر گرفته و این عایق می تواند از جنس پلی اورتان، پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ، اکس پی اس می باشد. ویژگی های منحصر به فرد ساندویچ پانل‌ها سبب کارایی بالای آنها شده، بطوریکه در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از آنها در موادی چون سردخانه‌ها، سالن های ورزشی، سازه های پیش ساخته، ویلاها، پوشش سقف و پوشش دیوار یک سازه، کانکس، کانتینرها، استخرها و غیره کاربرد بسیاری دارد. پانل‌ها مزایای بسیاری دارند از جمله ویژگی های مهمی که باعث شده ساندویچ پانل‌ بسیار مورد توجه عموم قرار بگیرد این است که قابل بازیافت به محیط زیست هستند و باعث آلودگی محیط نمی شوند. در یک پانل فوم میان دو ورق به صورت فشرده تزریق شده و سبب جلوگیری از ورود هوای گرم و سرد، رطوبت، حشرات موذی و غیره به داخل یک سازه می شود.

 

بیشتر بدانید: نکات حمل و جابجایی ساندویچ پانل

 

از جمله مشخصات فنی پانل این است که این پانل‌ها در ضخامت‌های ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ سانتی‌متر و به عرض ۱۱۷ سانتی متر و طول متغیر بر حسب سفارش مشتری تولید می شود.

 

مشخصات فنی ضخامت ساندویچ پانل

ضخامت ساندویچ پانل

 

از جمله مشخصات فنی پانل این است که این پانل‌ها در ضخامت‌های ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ سانتی‌متر و به عرض ۱۱۷ سانتی متر و طول متغیر بر حسب سفارش مشتری تولید می‌گردد. جنس ورق‌های پوششی می‌تواند از ورق‌های گالوانیزه ساده یا رنگی، آلومینیوم ساده یا رنگی، فویل آلومینیوم و یا کاغذ کرافت باشد. فوم داخل ساندویچ پانل نیز از جنس پلی اورتان با وزن مخصوص معادل ۲۵ تا ۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب باشد.

 

ضخامت ساندویچ پانل: ورق‌های ساندویچ پانل

ضخامت ساندویچ پانل

جنس ورق های یک پانل از آلومینیوم، آلوزینگ، گالوانیزه می باشد.در مقایسه با ساندویچ پانل سقفی با ساندویچ پانل دیواری می توان گفت،جنس ورقهای ساندویچ پانل سقفی از آلوزینک می باشد که شامل ترکیباتی نظیر روی، سیلیکون، آلومینیوم بوده و ضخامت آن بین ۴ الی ۱۰ سانتی متر و طول آن از ۲ تا ۱۲ متر می باشد، عرض آنها برابر ۱٫۱۶ سانتی متر و عرض مفیدشان برابر ۱٫۰۱ سانتی متر است. ضخامت ساندویچ پانل دیواری بین ۴ تا ۱۵ سانتی متر متغیر بوده و دارای عرضی به اندازه ۱٫۰۸ سانتی متر و عرض مفیدی برابر ۱٫۰۱ سانتی متر است. وزن ساندویچ پانل‌ها بر اساس موادی که در تهیه آنها بکار رفته و وزن عایق و ورق به کار رفته متفاوت است.

 

ضخامت ساندویچ پانل: مشخصات انواع ورق ساندویچ پانل

ورق آلوزینک (روی و آلومینیوم ) ضخامت ۰٫۵الی ۰٫۷ میلیمتر، عرض ثابت ۱٫۰۸ متر، طول بین ۲ تا ۱۲ متر طبق سفارش مشتری
ورق آلومینیوم پیش رنگ ضخامت ۰٫۵الی ۰٫۷ میلیمتر، عرض ثابت ۱٫۰۸ متر، طول بین ۲ تا ۱۲ متر بر اساس سفارش مشتری
ورق گالوانیزه ضخامت ضخامت ۰٫۵الی ۰٫۷ میلیمتر ،عرض ثابت ۱٫۰۸ متر طول بین ۲ تا ۱۲ متر بر اساس سفارش مشتری
رنگهای این ساندویچ پانل ها متنوع بوده و به صورت کوره ای می باشد و نوع پوشش آن براساس دورو ورق ، یکرو ورق یک رو فویل، یک رو نایلون،یک رو ورق یک رو کاغذ ، دورو نایلون، دور کاغذ، دورو فویل و فوم مورد استفاده برای عایق این ورق ها عایق پلی یورتان با دانسیته ۲+_ ۴۰ کیلو گرم بر متر مکعب می باشد.

ضخامت ساندویچ پانل: مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل های سقفی ماموت از ضخامت ۴ الی ۲۰سانتی متر عرض ساندویچ پانل ثابت و استاندارد می باشد ساندویچ پانل سقفی ۱/۰۸ متر (۷ سانتی متر اورلپ) مفید ۱/۰۱ و اما طول پانل ها کاملا می تواند متغیر و دلخواه مشتری باشد به این معنی که بنا به درخواست مشتری تولید می گردد و این امکان به مشتری کمک می نماید تا کاهش قابل توجهی در هزینه حمل ، نصب و دورریز به عمل آورد .حداکثر طول سفارش پانل ها می تواند ۱۲ متر باشد ساندویچ پانل ها از ۵ لایه تشکیل می شود، لایه محافظ درونی و بیرونی بوده و دو لایه چسب مخصوص که مجتمع ماموت جهت اتصال لایه های محافظ بیرونی و عایق پلی یورتان بکار برده می برد فوم داخل ساندویچ پنل های نیز از جنس فوم پلی اورتان با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

 

ضخامت ساندویچ پانل: مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری با دو رو ورق صاف طرح دار با رنگ الکترواستاتیک ، ضد خش در ضخامت های مختلف ، عرض ۱ متر و طول دلخواه. با طراحی جدید در نمای داخلی و خارجی پانل دیواری از ورق صاف با دو طرح انحصاری شیاردار و موج ریز استفاده شده و لبه های کشویی به هنگام نصب باعث زیبایی و استحکام بیشتر دیواره می شوند. همچنین جهت آزمایشگاه و اتاقهای عمل میتوان از پانل بدون موج استفاده نماییم. با عرض ۱۱۶ سانتی متر , کاردهی ۱۱۴ و طول دلخواه.

 

ساندویچ پانل با وجود وزن سبک، در برابر نیروهای برشی مثل سوانح احتمالی (مثلا زلزله) مقاومت بالایی داشته و عایق خوبی در برابر صدا، سرما، گرما و رطوبت می باشد.

 

ویژگی های منحصر بفرد ساندویچ پانل

ضخامت ساندویچ پانل

جالب است بدانید که ساندویچ پانل با وجود سبک وزن بودن، اولا در برابر نیروهای برشی مثل سوانح احتمالی (مثلا زلزله) مقاومت بالایی داشته و ثانیا عایق خوبی در برابر صدا، سرما، گرما و رطوبت می باشد. همچنین با وجود ضخامت کم این پانل فضای بسیار کمتری هم اشغال می شود و به جز صرفه جویی در فضای محیط، در هزینه هایی مانند پی سازی و اسکلت ساختمان های بلند هم صرفه جویی می شود و از این محصول برای سقف و دیوار این ساختمان ها استفاده می شود.

به علاوه، از صرفه های اقتصادی دیگر این محصول می توان به پایین آمدن مصرف انرژی و عدم پرداخت هزینه های گزاف سرمایشی و گرمایشی ساختمان ها اشاره کرد. یکی از شاخصه های خوب ساندویچ پانل این است که می توان لوله های آب و فاضلاب و همچنین کابل های برق و تلفن را به آسانی از زیر شبکه های آن عبور داد و باعث زیبایی هر چه بهتر محیط شد.

علاوه بر این، تنوع رنگ این محصول که مناسب برای دیوارهای نما ، سقف های نما ، دیوارهای میانی است، و سهولت در پاکیزگی و نگهداری آن، از جمله ویژگی هایی است که مشتریان را به خود جذب می کند.

انواع مختلف ساندویچ پانل

ضخامت ساندویچ پانل

 

  • ساندویچ پانل پلی یورتان
  • ساندویچ پانل اتاق تمیز
  • معرفی و مشخصات ساندویچ پانل سردخانه ای
  • ساندویچ پانل گالوانیزه
  • ساندویچ پانل طرح چوب
  • ساندویچ پانل طرح آجر
  • ساندویچ پانل دکوراتیو
  • ساندویچ پانل لانه زنبوری
  • ساندویچ پانل بتنی
  • ساندویچ پانل پشم سنگ
  • ساندویچ پانل پشم شیشه
  • ساندویچ پانل ۳d
  • ساندویچ پانل آکوستیک
  • ساندویچ پانل (pvc)
  • ساندویچ پانل آلوزینک

مزایای ساندویچ پانل پلی یورتان

این نوع از پانل عایق از ورود هوا،رطوبت،صدا جلوگیری می کند به دلیل انعطاف در طراحی برای ساختن سازه های تازه است و همچنین در عایق بندی سازه های قدیمی بسیار کارآمد است ، وزن بسیار کمی دارد، دارای دوام و عمر مفید بالایی است،ضد آب می باشد و مایعات را به خود جذب نمی کند،در برابر خوردگی حشرات مقاوم است ، امکان رشد هیچ گونه باکتری و قارچ و میکروب وجود ندارد.

مزایای ساندویچ پانل اتاق تمیز

در طراحی و ساخت اتاق تمیز از ساندویچ پانل استفاده می شود. برای ساخت این چنین فضاهایی که از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است از ساندویچ پانل های مخصوص ساخت ساندویچ پانل کلین روم استفاده می شود.ساندویچ پانل مصالح ساختمان سازی پیش ساخته می باشد که از سه لایه تشکیل شده است.

ساندویچ پانل‌ها از لحاظ ساختاری در دو نوع دیواری و سقفی تولید می شوند.ساندویچ پانل سقفی برای پوشش سقف‌ها کاربرد دارد و دارای ساختار ویژه ای است. پانل دیواری نیز دیوارهای پیش ساخته دارد که برای ساخت دیوار به کار گرفته می روند. این ساندویچ پانل‌ها معمولا صاف و به صورت دو رو صاف، یک رو صاف و یا یک رو شیاردار هستند تا امکان جای‌ گیری گرد و غبار و باکتری در آن از بین برود.از دیگر ویژگی‌های این ساندویچ پانل‌ها این است که مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی، پوسیدگی، میکروب‌ها، باکتری‌ها و غیره دارد.

 

بیشتر بدانید: قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل

 

کلام آخر

همانطور که در متن اشاره شد پانل‌ها در ضخامت‌های ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ سانتی‌متر و به عرض ۱۱۷ سانتی متر و طول متغیر بر طبق سفارش مشتری تولید می شود. جنس ورق‌های پوششی پانل ها معمولا از ورق‌های گالوانیزه ساده یا رنگی، آلومینیوم ساده یا رنگی، فویل آلومینیوم و یا کاغذ کرافت است. درباره فوم به کار رفته در داخل پانل ها نیز از جنس پلی یورتان با وزن مخصوص معادل ۲۵ تا ۶۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد. برای انتخاب و سفارش ساندویچ پانل توصیه می شود که ضخامت و دیگر مشخصات پانل ها دقت کنید تا بتوانید نوع متناسب با نیاز خود را تهیه کنید.

شرکت کبیر پانل تولید کننده انواع مختلف ساندویچ پانل در طرح ها و ویژگی های مختلف است شما می توانید برای سفارش پانل های مورد نظر خود با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا