نکات حمل و جابجایی ساندویچ پانل

رعایت نکات ایمنی و همچنین داشتن ظرافت در هنگام حمل و جابجایی ساندویچ پانل آن هم در محل احداث سازه یک مرحله بسیار ضروری و مهم است.

چرا که در اثر عدم وجود ظرافت و رعایت نکات ایمنی ممکن است که به این سازه های پیش ساخته آسیب وارد شود. دستورالعمل حمل و نقل ساندویچ پانل شامل بسته بندی محصولات در کارخانه، بارگیری، انتقال و تخلیه می باشد.

توصیه می شود که برای بارگیری و تخلیه ساندویچ پانل به افراد با تجربه مراجعه کنید چرا که هر مرحله از مراحل جابجایی و تخلیه باید با رعایت نکات ایمنی و ظرافت انجام شود تا آسیبی به پانل ها وارد نشود.

در این مقاله قصد داریم که به یک سری دستورالعمل ها برای جابجایی و تخلیه ساندویچ پانل اشاره کنیم.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل اتاق تمیز

برای جلوگیری از مشکلات خوردگی و پوسیدگی دقت کنید که آب و رطوبت به فضای بین پانل ها نفوذ نکند در غیر این صورت ممکن است که با مشکلات زیادی در هنگام جابجایی برخورد کنید.

 

نکات حمل و جابجایی ساندویچ پانل: نحوه بارگیری ساندویچ پانل ها

 

حمل و جابجایی ساندویچ پانل

 

یکی از مهمترین مراحل برای حمل و جابجایی ساندویچ پانل مخصوصا در محیط کارخانه استفاده از ماشین لیفتراک است. پالت ها بسته به نوع ، ضخامت و تعداد پانل ها تشکیل می شوند .

بعد از آماده سازی پالت ، اپراتور لیفت تراک با توجه به تجربه ی خود ، چنگال های لیفت تراک را در محل هایی که تعادل پالت را نگه می دارند قرار داده و پالت را بلند کرده و در کامیون تخلیه می کند.

در صورت استفاده از جرثقیل برای بارگیری باید دقت کرد که تسمه های جرثقیل در محل های تعیین شده قرار بگیرد و از قرار گرفتن تسمه در وسط پالت جلوگیری شود.

شما می‌توانید با هوادهی مناسب و باز گذاشتن مقداری فضا در بالای پوشش، از فشردگی پانل ها به همدیگر در هنگام بارگیری جلوگیری کنید.

نکات قابل توجه به هنگام حمل و جابجایی ساندویچ پانل

 

حمل و جابجایی ساندویچ پانل

 

انتخاب کامیون برای حمل و نقل ساندویچ پانل از موارد مهمی است که باید به آنها توجه شود و شایان ذکر است که نوع کامیون با توجه به طول برش ساندویچ پانل مشخص می شود. و باید دقت کرد که پانل ها عرض بیشتر از اتاق کامیون را اشغال نکنند و پانل های انباشته شده نباید دارای ارتفاع بیشتر از ۲۰۰ سانتی متر باشند.

در هنگام حمل و نقل ساندویچ پانل باید میزان بار قرار گرفته و اضافی بر روی آنها محاسبه شود تا در هنگام بسته بندی بار زیادی بر روی آنها قرار نگیرد.
پس یکی دیگر از نکات مهم، توجه به میزان حمل بار اضافی و سقف ذخیره سازی در هنگام حمل و نقل می باشد.

برای حمل پانل ها بهتر است که در هر کامیون حداقل شش عدد تسمه موجود باشد تا هر دو متر یک تسمه به پانل ها بسته شود.

سرعت توصیه شده در هنگام حمل با کامیون حداکثر ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و بعد از هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی تسمه ها باید به وسیله راننده کنترل و سفت شوند در ضمن شایان ذکر است که برای جلوگیری از کثیف شدن پانل ها می توان بر روی آن ها چادر کشید.

 

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پانل ها توسط جرثقیل باید دقت کرد که جرثقیل مجهز به شاهین و تسمه های پارچه ای مناسب می باشد و همچنین از یک اپراتور حرفه ای برای بلند کردن و جابجایی آنها استفاده شود.

 

نکات حمل و جابجایی ساندویچ پانل: نحوه صحیح تخلیه ساندویچ پانل ها

 

حمل و جابجایی ساندویچ پانل

 

برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پانل ها توسط جرثقیل باید دقت کرد که جرثقیل مجهز به شاهین و تسمه های پارچه ای مناسب می باشد و همچنین از یک اپراتور حرفه ای برای بلند کردن و جابجایی آنها استفاده شود.

در ضمن دقت کنید که چنگک جرثقیل آسیبی به پانل ها وارد نکند و بعد از آن باید هر بسته از ساندویچ پانل را به طور جداگانه از ماشین تخلیه کنید و توصیه می شود که سطح داخلی چنگال را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پانل ها صاف و تمیز کنید.

 

نحوه نگهداری از ساندویچ پانل

 

  • برای جلوگیری از مشکلات خوردگی و پوسیدگی دقت کنید که آب و رطوبت به فضای بین پانل ها نفوذ نکند در غیر این صورت ممکن است که با مشکلات زیادی در هنگام جابجایی برخورد کنید.
  • باید بدانید که در انجام مراحل انبار سازی و نصب، هرگونه خطری مانند آتش سوزی و غیره به عهده خریدار است پس باید نکات مهم برای نگهداری و حمل و نقل را جدی بگیرید . آنها را انجام دهید.
  • برای دپو کردن پانل ها باید آنها را با استفاده از الوارهای چوبی ۲۰ سانتی متری از کف زمین جدا کنید تا رطوبت به آنها آسیب وارد نکند.
  • ساندویچ پانل بهتر است که دارای پوشش و محافظ باشد تا در هنگام حمل و نقل از خمش این محصولات جلوگیری شود.
  • همچنین در انواع ساندویچ پانل نر و مادگی از قسمت ماده به عنوان آویزی برای جای دست استفاده نکنید.
  • دقت کنید که پانل ها را از گرد و غبار و تابش مستقیم نور آفتاب به دور نگه دارید.
  • برای نگهداری ساندویچ پانل توصیه می شود که سطحی تمیز صاف سخت و مکانی سرپوشیده تهیه کنید.

 

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل رنگی و تاثیر آن در نما

 

کلام آخر

 

همانطور که در متن اشاره شد رعایت نکات ایمنی و همچنین وجود ظرافت در حمل و نقل ساندویچ پانل بسیار مهم و ضروری است در غیر این صورت ممکن است که به این مصالح پیش ساخته آسیب وارد شود.

از جمله نکات مهمی که باید در هنگام حمل و جابجایی پانل ها توجه داشت می توان به مواردی از قبیل نحوه بارگیری ساندویچ پانل، نکات قابل توجه به هنگام حمل ساندویچ پانل با کامیون، نحوه صحیح تخلیه ساندویچ پانل، نحوه نگهداری از ساندویچ پانل و غیره اشاره کرد.

 

شرکت کبیر پانل تولید کننده انواع ساندویچ پانل با کیفیت و با قیمت مناسب است. شما می توانید برای تهیه پانل های مورد نیاز خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا