دوام ساندویچ پانل

نمای ساندویچ پانل از دوام و مقاومت بالایی برخوردار بوده که این حسن آن منشا گرفته از وجودروی و گالوانیزه می باشد که فلز روی برای انعطاف پذیری و فلز گالوانیزه برای مقاومت بیشتر به کار برده شده اند . از این جهت این نما را می توان از جمله نماهای نوین با استقامت و مقاومت در برابر ضربه برشمرد.

دوام .و کیفیت یک پوشش در واقع نشانگر میزان و تعداد دفعات ترمیمی لازم جهت حفظ حداقل عملکرد و ظاهر مورد قبول برای پوشش است . به طور معمول هسته عایق ساندویچ پانل ها در طول عمر ساندویچ پانل کیفیت خود را حفظ می کند. اما ورقهای به کار رفته جهت پوشش هسته عایق به مرور زمان و در اثر قرار گرفتن در معرض عناصرمختلف دچار افت می گردند.

دوام-ساندویچ-پانل (3)
میزان این افت بستگی به شرایط محیطی از نظر میزان تشعشع یو وی ، آلودگی هوا ، میزان رطوبت و ماندگاری آن و جنس ورق دارد. معمولا سازندگان دوام ورق را بسته به عوامل ذکر شده بین ۱۰ تا ۲۵ سال اعلام می کنند. این دوام معمولا معطوف به محل های اندود شده ساندویچ پانل ها است و نه قسمت های برش خورده. معمولاً محل های برش خورده سریعتر دچار خوردگی می شوند جهت اینکه پوشش های فلزی حداکثر عمر را داشته باشند لبه های برش خورده باید با استفاده از تمهیداتی از خوردگی محافظت شوند.

 ساندویچ پانل عایق حرارتی و صوتی

بدلیل داشتن لایه فوم پلی اورتان ، عایق حرارتی و صوتی خوبی است . خصوصیات این پنل  با قوانین  ملی مبحث ۱۹ ساختمان مطابقت دارد . از نظر عایق صوتی نیز ، این سیستم به خوبی عمل می کند ، بطوریکه تا حدود ۶۰ دسی بل از شدت صوت می کاهد .

این نوع نما به دلیل استفاده از مصالح مرغوب و گران قیمت ، دارای قیمت تمام شده نسبتا بالایی می باشد . اما به علت بازگشت سرمایه به خاطر بهینه سازی الگوی مصرف ، باعث صرفه اقتصادی در دراز مدت می شود . همچنین بدلیل بالا بودن سرعت اجرا و ثبات رنگ آن در دراز مدت و عدم نیاز به شستشو ، از نظر اقتصادی به صرفه است .
نمای ساندویچ پانل از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است .

دوام-ساندویچ-پانل (2)
در شرایط نرمال دوام ساندویچ پانل به شرایط محیطی ، کیفیت ورق و نوع بهره برداری از ساختمان بستگی دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا