تولید ساندویچ پانل

خطوط توليد انواع ساندويچ پانل ( پلي يورتان ‘ پشم و شيشه و….) بصورت ممتد و غير ممتد (Continues and dis-continues)   :

با توجه به قابليت عايق بودن و ضريب اتقال حرارتي کم پلي يورتان و طول عمر اقتصادي بالا اين محصول استفاده از ساندويچ پانلهاي پلي اورتان روز به روز در حال افزايش مي باشد.

اين محصول در ساخت انواع سوله ها ‘ سرخانه ها ‘ خانه هاي پيش ساخته ‘ کانکسها و غيره استفاده مي گردد.

تولید ساندویچ پانل (1)

عایق موجود در ساندویچ پانل ها که بین دو ورق لایه ی ساندویچ پانل ها قرار می گیرد ضمن سبک وزن بودن ، نرم و منعطف است . در عین نرمی مقاومت زیادی در برابر حرارت داشته و عایق صوت و گرمای خوبی به شمار می آیند . خصوصیات این عایق ها سبب متمایز شدن آنها از یکدیگر شده است . نوع فوم این عایق ها از پلی یورتان ، پلی استایرن ، پشم سنگ میباشند .

اصولا تولید ساندویچ پانل های موجود در کشور به دو طریق انجام میشود:

۱- روش دیسکانتینیوس discontinues پلی یورتان

در این متد که به غیر متدد نیز معروف است ، تولید ساندویچ پانل بخش بخش شده و هر عملیاتی در هر بخش انجام شده و نهایتاً یک محصول تولید می شود .

در این روش ساندویچ پانل به صورت غیر پیوسته تولید میشود به این مفهوم که هر قسمت از ساندویچ پانل در یک بخش تولید میشود بدین شکل که با دستگاه فرم دهنده رول ورق برش می خورد و ورق زیرین و روی پنل تحت انجام پرس در قالبهای خاص قرار داده می شوند و میان این دو با دستگاه های تزریق از فوم نوع پلی یورتان پر شده و در آخر با گرم و سرد کردن فوم خشک شده و بعد پانل از قالب درمی آید.تولید ساندویچ پانل (3)

 

تولید ساندویچ پانل به روش کانتینیوس با نام انگلیسی continues

تولید ساندویچ پانل (2)

این روش به تولید ساندویچ پانل به روش ممتد نیز معروف است ، در این متد رباتهای مکانیکی و دستگاه های مکانیزه شده مواد اولیه ساندویچ پانل ها را به ساندویچ پانلنهایی تبدیل می کنند ، دستگاه های مکانیزه شده به شرح ذیل می باشند :

 

  • در این روش ۵ دستگاه دخیل هستند که به صورت مختصر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • دستگاه فرم دهنده رول: از این دستگاه جهت فرم دادن به ورق گالوانیزه رنگی به انواع مختلف مانند دیواری و سقفی مورد استفاده قرار میگیرد.
  • دستگاه تزریق فوم:فوم های تولیدی که به صورت معمول پلی یورتان میباشد با دستگاه هایی با ورق ترکیب میشوند که به پروسه واکنش اختلاط تبدیل شدن فوم پلی یورتان به نام واکنش قالبگیری تزریقی یا RIM نامیده می شود.
  • دستگاه دبل بلت
  • دستگاه برش که ساندویچ پانل تولید شده را در طول های مختلف برش میدهد.
  • دستگاه انباشته ساز که وظیفه بسته بندی نهایی را بر عهده دارد.

 

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا