مراحل نصب ساندویچ پانل

مراحل نصب ساندویچ پانل با توجه به نوع و طرح آن باید توسط متخصصی صورت گیرد . در مورد ساندویچ پانل دیواری مواردی حائز اهمیت است که در ذیل به آنها می پردازیم:

با توجه به طرح نری و مادگی این ساندویچ پانل ها باید در هم چفت شوند و پس از آن لزوماً باید آب بندی شوند که جهت اطمینان از درست اجرا شدن و آب بندی محل چفت شدگی ساندویچ پنل ها باید قبل از جفت کردن، محل درز پانل ها را با اسپری پلی یورتان پر کرد و پس از آن قبل از پف کردن کامل پلی یورتان ، پانل دیگری جا زده میشود. این امر سبب ایجاد موارد ذیل می شود:

  • در محل اتصال آب بندی پنل ها زیادتر می شود
  • چسبندگی پنل ها به یکدیگر در محل درز افزایش می یابد.
  • تبادل حرارتی در قسمت اتصال خیلی کمتر می شود.

مراحل نصب ساندویچ پانل (3)
در مکان اتصال به شاسی یا ساختمان ، نشیمن گاه پنل ها ( طولی و عرضی) با ناودانیهای مخصوص با ضخامت ۱٫۵ تا ۲ میلیمتر یا بیشتر بسته به ضخامت و طول پانل ها ، مورد استفاده قرار می گیرند. روش اتصال ناودانی به شاسی فولادی با پرچ با فواصل ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر انجام میشود و در مواقع استفاده روی پتن و غیره از وسیله ای به نام میخ کوب زن چاشنیدار استفاده می گردد . اما اگر قطعات به صورت فولادی باشند ، توصیه ما این است که از میخ کوب زن استفاده نشود . ضمناً لازم است که پیش از جا زدن پنل ها درون ناودانی ها بهتر است درون ناودانیها هم با اسپری پلی یورتان عایق کاری شود.

 

در نصب ساندویچ پانل باید به نکاتی که باعث زیباتر شدن و بهینه تر شدن کار توجه کرد.
در این مطلب به توضیح کامل نصب ساندویچ پنل با ذکر نکات جزئی میپردازیم.

نصب ساندویچ پانل سقفی:

ابتدا باید به ساختار اجرا شده روی سقف و فاصله بین تکیه گاه های اصلی توجه شود و بر اساس ان زیرسازی پانل های سقفی را انجام داد.
در مرحله بعد ساندویچ پانل ها روی پرلین های موجود در سقف قرار گرفته و به ازای هر متر متربع ساندویچ پانل سقفی باید یک پیچ سرمته گالوانیزه استفاده میشود.
نصب ساندویچ پانل سقفی
ساندویچ پانل ها باید به صورت اورلپ قرار گرفته باشد. این کارجهت اب بندی سقف و جلوگیری از نفوذ آب انجام میگیرد که بسیار دارای اهمیت است.
در مرحله اخر بهتر است جهت زیباسازی و درزگیری ساختمان از ورق فلاشینگ و ورق آبرو استفاده شود.

مراحل نصب ساندویچ پانل (2)

نصب ساندویچ پانل دیواری:

برای نصب ساندویچ پانل دیواری ابتدا زیرسازی انجام شود برای این کار باید به ساختار اجرا شده روی ساختمان و فاصله بین ستون ها محل نصب و ارتفاع پانل ها و جهت باد توجه کرد.

در نصب ساندویچ پانل سقفی باید با استفاده از پروفیل های آهنی تکیه پاه محکمی برای ساندویچ پانل ایجاد کرد.

نصب ساندویچ پانل دیواری

این نوع ساندویچ پانل ها به دو صورت عمودی و افقی بسته به شرایط محل میتوانند نصب شود. بعد از نصب محل اتصال ساندویچ پانل ها با سختمان را توسط پیچ های مخصوص پیچ میکنند.
در نصب این نوع ساندویچ پانل بر روی بتن از تفنگی مخصوص به نام میخکوب زن چاشنی دار استفاده میشود. بهتر است داخل ناودانی با اسپری پلی یورتان عایق کاری شود. (مطابق شکل زیر)

مراحل نصب ساندویچ پانل (1)
نصب ساندویچ پانل روی بتن در نصب به این موارد توجه کنید:

  1. به نحوه قرارگیری نر و مادگی پانل ها جهت اب بندی
  2. استفاده از پیچ واشر دار مخصوص
  3. استفاده از چسب جهت عایق کاری
  4. در نصب ساندویچ پانل از ابزار هایی استفاده میشود که در زیر به یکی از این ابزار ها اشاره خواهیم کرد:
Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا