ورق مورد استفاده ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل :

از مواد مختلف با ضخامت های متفاوت برای پوشش دهی هسته ساندویچ پانل ها، بسته به کاربردهای مختلف آن ها به شکل ساندویچ هسته مابین دو پوشش کناری استفاده می شود. از انواد مواد مورد استفاده برای پوشش جداری ساندویچ پانل پلی اورتان می توان به ورق گالوانیزه، ورق فلزی رنگ دار، ورق آلومنیومی، فویل آلومینیومی، نایلون پلی اتیلنی و ورق آلوزينك نام برد.

ورق مورد استفاده ساندویچ پانل (5)

پوشش ساندویچ پانل پلی یورتانی با ورق گالوانیزه، ورق های رنگ دار و ورق آلومینیومی عموما برای پوشش های بیرونی در معرض رطوبت و خوردگی کاربرد دارد حال آنکه پوشش ساندویچ پانل پلی یورتانی با فویل آلومینیومی، نایلون پلی اتیلن و کاغذ برای مصارف توکار مانند عایق کاری کف سردخانه ها از زیر لایه بتونی، کف سازه های دریایی و سایر موارد دیگر مورد استفاده واقع می شوند.

ورق مورد استفاده ساندویچ پانل (2)

 ورق های مورد استفاده ساندویچ پانل ها (SandwichPanel) به چند دسته تقسیم می شود که یکی از تقسیم بندی ها به شرح ذیل است :

۱٫ ورق آلوزينک : (Aluzinc)
آلوزینگ به نام های زیادی خوانده می شود ، از نام های تجاری این محصول می توان به Zincalume , Aluzinc , Galvalume اشاره کرد . درصد مواد مورد استفاده در آلوزینگ شامل گالوانیزه نورد شده ۵۵% با ترکیب آلیاژی از آلومینیوم ، روي ۴۳٫۴% و سيليكون ۱٫۶% می باشد . در شرایط محیطی با اسیدیته بالا و فضاهای متراکم صنعتی از ساندویچ پانل هایی با ورق آلوزینک استفاده می شود .

۲٫ ورق گالوانيزه ( Galvazinc) :

برای جلوگیری از خوردگی در شرایط محیطی با رطوبت بالا از ورق گالوانیزه که دارای روی (Zn) است با حفاظت کاتدی استفاده می شود .ورقی به صورت فلزی است که  در برابر خوردگی ، پوسیدگی و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد که در اندازه ها با عرض و ضخامت های مختلف عرضه می شوند که شامل مزایای طول عمر زیاد دوام محافظ در برابر حوادث طبیعی ، قیمت مناسب و هزینه نگه داری کم است و در بسیاری از صنایع که نیاز به کنترل خوردگی آهن و فولاد دارند مانندساندویچ پانل ، اتومبیل رابیت های مورد مصرف سقف ها ، یخچال ها و ….  مصارف زیادی دارد.

۳٫ ورق آلومينيوم (Aluminium) :

یکی از کاربردی ترین فلزها پس از آهن آلومینیوم می باشد که در همه ی قسمت های صنعت دارای اهمیت ویژه ای مبباشد آلومینیوم نرم و سبک و انعطاف پذیر و مقاوم در برابر زنگ خوردگی است که یکی از استفاده های آن ورق های ساندویچ پانل می باشد.
گاهی بنا به در خواست مشتری ورق هایی از جنس آلومینیوم برای ساندویچ پانل ها (SandwichPanel) استفاده می شود که البته در این مواقع تامین کویل ورق آلومینیومی بر عهده ی مشتری می باشد.

ورق مورد استفاده ساندویچ پانل (4)

 

ضخامت ورق های مورد استفاده ی ساندویچ پانل ها

 

ضخامت ورق لایه بیرونی ۰٫۵ ( ساندویچ پانلهای گالوانیزه )

ضخامت ورق لایه درونی ۰٫۵ ( ساندویچ پانلهای گالوانیزه )

ضخامت ورق لایه بیرونی ۰٫۷ ( ساندویچ پانلهای آلومینیوم )

ضخامت ورق لایه درونی ۰٫۷ ( ساندویچ پانلهای آلومینیوم )

ضخامت ورق لایه بیرونی ۰٫۵ ( ساندویچ پانلهای آلوزینگ )

ضخامت ورق لایه درونی ۰٫۵ ( ساندویچ پانلهای آلوزینگ )

ورق مورد استفاده ساندویچ پانل (3)

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا