روش تولید ساندویچ پانل پلی یورتان

تولید ساندویچ پانل پلی یورتان به دو روش پیوسته و ناپیوسته انجام می‌گیرد.

روش ناپیوسته تولید ساندویچ پانل پلی یورتان

در روش ناپیوسته تولید ساندویچ پانل پلی یورتان که به‌صورت تزریق دوجزئی مواد پلی یورتان است از یک دستگاه تزریق فشار پایین یا فشار بالا پلی یورتان تزریق می‌شود . این مواد شامل پلی طول ، کانالی است و گاز و جزء ایزوسیانات هست.

در روش ناپیوسته تولید ساندویچ پانل پلی یورتان جهت قالب‌گیری از پرس ثابت استفاده می‌شود که پس از جای گذاری ورق فرم دهی شده و در دو سوی قالب پرس هیدرولیک بسته می‌شود و فشاری معادل دو تن بر مترمربع به آن وارد می‌شود .

سپس در طول ساندویچ پانل یک یا چند حفره ایجاد می‌شود . سپس توسط شیلنگی که به سر دستگاه متصل است پلی یورتان با فشار در ساندویچ پانل تزریق می‌شود . میزان تولید پلی یورتان ۴۰ کیلوگرم در مترمکعب تزریق می‌شود و زمان قالب‌گیری پانل ها درروش ناپیوسته ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است بسته به ضخامت پانل تولیدی .

روش پیوسته  یا کانتینیوس تولید ساندویچ پانل پلی یورتان

در روش پیوسته یا کانتینیوس تولید ساندویچ پانل پلی یورتان تزریق مواد پلی یورتان به‌صورت ۴ جزئی است و از دستگاه فشار بالای تزریق برای تزریق ۴ جزء پلی آل ، کانالی است ، گاز و ایزوسیانات در نسبت مای مختلف استفاده می‌شود . نوع گاز نیز بسته به نوع سیستم تزریق ممکن است از گاز مای کلروفلوروکربن و یا گاز سیلیکا بنتان باشد .

روش تولید ساندویچ پانل پلی یورتان

به دلیل حجم مختصر تزریق ، میزان دقیق مواد و خاصیت خوردگی گاز و کانالی است سیستم تزریق این دو ماده شامل پمپ ، فلومتر و شیلنگ ها از نوع مرغوب استیل با پوشش‌های ضد خوردگی انتخاب شده و مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نسبت تزریق گاز ، کانالی است ، پلی طول و ایزوسیانات به ضخامت ساندویچ و سرعت تولید آن بستگی دارد . معمولاً ساندویچ پانل مای باضخامت پایین تر را با سرعت بالاتری می سازند و پانل مای ضخیم تر را با سرعت پایین تر می سازند .

 

فیلم خط تولید کانتینیوس ساندویچ پانل در کارخانه کبیر پانل

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا