ساختمان سبز با ساندویچ پانل

ایجاد ساختمان سبز با ساندویچ پانل ممکن است؟ این یکی از سوالاتی است که احتمالا به عنوان دغدغه طراحی ساختمان برای دوست داران محیطی زیست مطرح می شود.

پاسخ به این سوال مثبت است زیرا یکی از ویژگی های به کارگیری ساندویچ پانل، ماندگاری و بهره‌وری انرژی است. یک ساندویچ پانل که از کیفیت خوبی برخوردار باشد در نقش عایق برای ساختمان شما ظاهر خواهد شد.

از سویی دیگر دوام ساندویچ پانل‌ در کاربری های متفاوت اعم از منزل شخصی، ساختمان تجاری یا انبار برای سالیان سال تضمین است.

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل رنگی و تاثیر آن در نما

ساختمان سبز با سنادویچ پانل چگونه است؟

ساختمان سبز با ساندویچ پانل، چگونه است؟

از جمله متر و معیارهایی که می تواند عنوان سبز را به یک صنعت اطلاق کند، تسهیل فرایند بازیافت محصولات آن است. این مهم در صنعت ساخت ساندویچ پانل وجود دارد.

فلز تقریبا می تواند به نحو کامل بازیافت شود. همچنین بعضی ساندویچ پانل‌ ها خودشان از فلز بازیافتی ساخته‌شده‌اند؛ علاوه بر این، چنین سقف هایی با پانل های خورشیدی سازگاری دارند. بنابراین طراحی ساختمان سبز با ساندویچ پنل به راحتی امکان پذیر است.

بیشتر بدانید: قیمت ساندویچ پانل

کاهش هزینه ها در طراحی ساختمان سبز با ساندویچ پانل

از دیگر مزایای به کارگیری ساندویچ پانل در ساحتمان این است که می تواند روی یک سقف قدیمی نصب شود و از هزینه های بالا برای تخریب سقف قدیمی و خسارات احتمالی به دیوار و اسکلت ساختمان جلوگیری می کند.

عایق اضافی یعنی هزینه کمتر در زمینه انرژی که البته با خود کاهش هزینه های نگهداری ساختمان را به ارمغان خواهد آورد. بام یک ساحتمان سبز با ساندویچ پانل می‌تواند برای دهه ها دوام داشته باشد که همین امر از صرف هزینه های کلان برای ساختمان جلوگیری می کند.

کاهش هزینه ها در طراحی ساختمان سبز با ساندویچ پانل

پایداری سازه ای یک ساختمان سبز با ساندویچ پنل

علاوه بر آنچه درباره اهمیت ساندویچ پانل در حفظ محیط زیست به ویژه خاصیت بازیافت پذیری و کاهش هزینه ها گفته شد باید اهمیت آن از نظر ایمنی نیز مورد اشاره قرار بگیرد.

این نکته از آن نظر حائز اهمیت است که میزان پایداری در بام فلزی از ضریب بالایی برخوردار است، به‌خصوص وقتی پای مقایسه با بام‌های سنتی و دیگر مصالح ساختمانی مانند چوب یا آسفالت بام در میان باشد.

یک عایق صوتی بی نظیر

امروزه زندگی در شهرهای بزرگ علاوه بر آلودگی هوا یک معضل اساسی دیگر نیز دارد و آن سر و صدا یا به تعبیری، آلودگی صوتی است. معضلی که به یک بحران در عرصه محیط زیست بدل شده است.

یک ویژگی عایقی و محیط زیستی دیگر که باید در مورد ساندویچ پانل لحاظ کنیم، این است که در مقابل سر و صدا و آلودگی صوتی بسیار کارآمد است؛ پس جلوگیری از آلودگی صوتی را نیز می توان دیگر مزیت ساختمان سبز با ساندویچ پانل در نظر گرفت.

طراحی داخلی بهتر در ساختمان سبز با ساندویچ پانل

از دیگر ویژگی های ساختمان سبز عایق‌بندی مناسب است؛ این ویژگی از ساکنان ساختمان و همچنین اسباب و وسایل آن در مقابل تهدیدات بیرونی محافظت می‌کند.

ساندویچ پانل از درجه حرارت ثابت و عایق فوق‌العاده برخوردار است بنابراین هزینه زمانی و مالب نازک‌کاری را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. همچنین به دلیل تنوع در مواد اولیه، دست طراحان  برای نصب پنجره های متنوع به منظور گردش  هوای داخل خانه و نورگیرها، باز خواهد بود.

کاهش هزینه ها در اجرای ساختمان سبز با ساندویچ پانل

نکته پایانی

ساندویچ پانل عایق بسیارخوبی برای انرژی در ساختمان است و از هدر رفت آن جلوگیری می کند. این عایق از نظر وزنی در مقابسه با مصالح دیگر سبک بوده، بنابرین هزینه و قیمت تمام شده آن نسبت به مصالح سنتی و قدیمی کمتر است.

علاوه بر این ها ساندویچ پانل ضمن قابل بازیافت بودن بیشتر معیارها برای دور نگهداشتن ساختمان از آلودگی های صوتی و محیطی را داراست و با خیالی راحت می توان ساختمان سبز با ساندویچ پانل را متصور بود.

Rate this post

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا