آموزش نصب ساندویچ پانل

آموزش نصب ساندویچ پانل نیاز به طی دوره عملی و توضیحات کامل یک نصاب دارد . اما برای آشنایی بصورت خلاصه در این مطلب به آموزش نصب ساندویچ پانل می پردازیم .

ساندویچ پانل، به سازه ای گفته می شود که از چند لایه به هم متصل شده اند. این سازه، جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح سنتی مثل آجر و سیمان است. از این سازه میتوان با اطمینان خاطر استفاده نمود زیرا مزایای بیشتری نسبت به آجر و سیمان دارد.

ضخامت ساندویچ پانلاینکه کدام نوع از ساندویچ پانل را انتخاب کنید، بستگی به نوع سازه و یا ساختمان شما دارد. از دیگر عوامل مهمی که برای انتخاب بهتر باید در نظر بگیرید این است که باید بدانید دمای محیط داخلی و آب و هوای منطقه مورد نظر چگونه می باشد. سازه ها منحصر به فرد می باشند، مثلا : کمترین میزان نشت هوا، عملکرد حرارتی فراوان، تداوم عایق و همچنین از بین بردن تراکم حفره مابین سازه های سقفی و دیواری را فراهم می کند. استفاده از این نوع سازه، موجب می گردد تا ساختمانی زیبا و همینطور ایمن داشته باشید.

آموزش نصب ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل جهت نصب

  1. ساندویچ پانل پیچ مخفیدر ساندویچ پانل پیچ مخفی هر پانل به محل مورد نظر پیچ شده و پانل بعدی به صورتی که پیچ را بپوشاند قرار می گیرد. این ساندویچ پانل‌ها به دلیل مخفی بودن پیچ‌ها باعث زیبایی کار می شوند.
  2. ساندویچ پانل قفل دار: این نوع پانل به صورت قفل دار بوده است که در قسمت اتصال بلوک‌ها، به وسیله زبانه هایی پانل ها را به هم وصل می کند. کاربرد این پانل‌ها بیشتر در سردخانه‌ها می باشد.
  3. ساندویچ پانل نر و مادگی: این پانل‌ها در قسمت اتصال دارای زاویه هایی هستند که بعد از اتصالشان به شکل یکپارچه در آمده و توسط پیچ روی سقف یا دیوار وصل می شوند.

استفاده از این ساندویچ پانل ها، برای پوشش در محیط هایی که رطوبت زیادی دارند بسیار مناسب می باشد.

ورق های آلوزینک و گالوانیزه به صورت رولی موجود می باشند. ضخامت ورق آلوزینک از 0.5 میلیمتر شروع شده تا 0.7 میلیمتر موجود است. ضخامت ورق آلومینیوم از 0.5 میلیمتر تا 0.7 میلیمتر وجود دارد که برای مصارف ساختمانی می باشد.

ضخامت پانل ها 3 تا 15 سانتی متر برای ساندویچ پانل دیواری، و همینطور برای ساندویچ پانل سقفی  از 2 تا 10 سانتی متر  میباشد. عرض 1متر و طول این پانل ها از 1 تا 12 متر می باشد که بستگی به درخواست مشتری دارد.

 

آموزش نصب ساندویچ پانل

آموزش نصب ساندویچ پانل سقفی :

برای نصب ساندویچ پانل، باید آنها را روی تیرهای فرعی که از جنس پروفیل با وزن سبک حدود 40×40 یا 80×40 هستند، قرار داد. در سازه های صنعتی و سوله، ابتدا گاتر( آبرو) نصب می گردد، سپس پروفیل با مقطع Z استفاده می شود. پانل ها به وسیله پیچ سرمته گالوانیزه واشردار، روی زیرسازی متصل می شوند.

هنگامی که می خواهید پانل ها را به وسیله جرثقیل بلند کنید، باید به وسیله طنابی که به جعبه پانل ها بسته شده است، این کار را انجام دهید تا مجری این کار، بتواند به راحتی پانل ها را جابجا نماید. بعد از بلند کردن پانل ها، بایستی آنها را مطابق با طول، و جهت نصب پانل، روی ساختار پشتیبان سقف محکم شوند. ساختار پشتیبان باعث می شود تا پانل ها در برابر لغزش باد محفوظ بمانند.

ساندویچ پانل سقفی برای پوشش سقف استفاده می‌شود و دارای گام های ذوزنقه است.پانل سقفی به دلیل داشتن گامهای ذوزنقه ای و شکل اورلپ امکان نفوذ آب را به صفر رسانده است.محل استقرار پانل‌ها بصورت عرضی و طولی به شاسی یا ساختمان توسط ناودانی‌ های مخصوص با ضخامت ۱٫۵ یا ۲ میلیمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتصال این ناودانی‌ها به شاسی فولادی توسط پرچ با فواصل ۲۵ الی ۳۰ سانتی متر انجام می‌شود.جهت ساخت استراکچر و زیرسازی ساندویچ پانل‌های دیواری باید به فاصله بین این قسمت ها توجه کنید :

  • ستون‌ها
  • عرض کلی
  • محل نصب پانل‌ها
  • ارتفاع پانل‌ها
  • شدت وزش باد در منطقه

در نصب  ساندویچ پانل‌های دیواری و سقفی حتماً از پیچ‌های واشر دار مخصوص نصب استفاده شود.به گام پیچ‌ها و ارتفاع آنها توجه شود. برای درزبندی بهتر ساندویچ پانل می‌توان از چسب سیلیکون و نوارهای چسب استفاده کرد.

همانطور که میدانید،  پانل سقفی بیشتر در معرض تابش نور خورشید، و همچنین بارش برف و باران قرار دارد. پس نصب این گونه سازه ها نیازمند مهارت بیشتری می باشد. آب بندی و درزبندی ساندویچ پانل ها  باید بسیار با دقت انجام گیرد تا با گذشت زمان، دچار نشت نشود. برای آب بندی و درزبندی کردن سازه ها از فوم پلی اورتان، ورق فلاشینگ، ورق آبرو و نوار چسب های مخصوص بین درزهای سازه ها استفاده می شود و در آخر به وسیله پیچ های سرمته گالوانیزه به یکدیگر متصل می گردند.

قطعات جانبی ساندویچ پانل شامل فلاشینگ ساندویچ پانل ، فینیشر، انواع پیچ و تیزه سقفی است که علاوه بر محصول اصلی ساندویچ پانل توسط انواع فلاشینگ در قطعات جانبی ساندویچ پانل کبیر پانل به مشتریان عرضه می شود و در نصب به فراخور طراحی سقف استفاده میشود.

 

فیلم مراحل نصب ساندویچ پانل سقفی

مشاهده فیلم مراحل نصب ساندویچ پانل در صفحه آپارات کبیر پانل

 

آموزش نصب ساندویچ پانل دیواری :

ارزش یک سازه به استحکام و امنیت آن بستگی دارد. از این رو  اجرا و نصب ساندویچ پانل دیواری مهم ترین بخش در زمینه پوشش دیوارها به حساب می آید. اگر چه در نگاه اول نحوه اجرای ساندویچ پانل دیواری ساده بنظر می آید اما باید به یکسری موارد توجه کرد.

در اولین مرحله شما باید محل را زیرسازی نموده، و یا ایجاد فوندانسیون کنید. اینکه چه نوع زیرسازی انجام دهید، مربوط به نوع ساختار پروژه شما می باشد و باید طبق نقشه فنی آن را اجرا کنید. در نصب ساندویچ پانل دیواری، ارتفاع کرسی چینی با توجه به خواسته کارفرما 30 الی 50 سانتیمتر و ارتفاع 1.5 متر در نظر گرفته می شود تا به پانل های دیواری آسیب نرسد و از حوادث بیرونی محافظت شوند.

مراحل نصب ساندویچ پانل دیواری

  • قبل از نصب قسمت ورودی و یا پنجره ها را با استفاده از دستگاه مخصوص مشخص و برش داده می شود.شروع به ایجاد زیر سازی با توجه به ابعاد مورد نظر می شود.
  • با جوشکاری پروفیل‌ها را  به یکدیگر متصل می‌کنند.
  •  پیچ های سر مته‌دار در هر متر مربع با توجه به قطر آن به ساندویچ پانل و پروفیل پیچ می‌شود.
  • نبشی ساندویچ پانل دیواری روی آن قرار داده شده و با استفاده از دریل و پیچ، نبشی را در لبه کار ثابت و یا فیکس می شود.
  • جهت آبندی پانل ها با استفاده از اسپری پلی اورتان، درزهای آن پر شده و پنل بعدی قبل از پف کردن آن نصب می شود.
  • ساندویچ پانل های دیواری  با استفاده از تراز و کاملا صاف در محل خود قرار داده شده و طبق روال پیچ و مهره می گردد.
  • در اخر برای زیبایی کار و درزگیری از ورق فلاشینگ استفاده می کنند.

این سازه ها را به دو روش می توان تخلیه نمود. 1- به وسیله لیفتراک 2- به شکل دستی.

پیش از نصب ساندویچ پانل، بایستی محل مونتاژ پانل ها توسط مجری نصب بررسی شود که آیا ساختارش مستقیم می باشد، یا خیر.

آموزش نصب ساندویچ پانل دیواریدر ادامه، بقیه مراحل مانند نصب پانل سقفی می باشد و باید سازه ها را آب بندی نمایید. لازم به ذکر است که، هنگام نصب پانل های دیواری، نباید از ابزار برش استفاده نمایید. زیرا آن ابزارها حرارت زیاد ایجاد می کنند و این امر باعث آسیب رسیدن به پانل می شود. و در آخر، می توانید سیستم روشنایی و … را روی پانل نصب نمایید. شایان ذکر است که هنگام نصب، سیستم روشنایی یا هر چیز دیگری، نباید وزن بیش از 10 کیلوگرم داشته باشد.

چه قطعاتی برای نصب ساندویچ پانل نیاز است ؟

قطعات جانبی ساندویچ پانل شامل فلاشینگ ساندویچ پانل ، فینیشر، انواع پیچ و تیزه سقفی است

آموزش نصب ساندویچ پانل از چه طریقی بهتر است ؟

آموزش نصب ساندویچ پانل نیاز به طی دوره عملی و توضیحات کامل یک نصاب دارد .

 

5/5 - (1 امتیاز)

3 نظر در “آموزش نصب ساندویچ پانل”

  1. با درود
    فروش مستقیم و عمده ساندویچ پانل سقفی و دیواری ماموت *
    تحویل یکهفته از صد متر تا هزاران متر مربع
    ◀️ جهت سازندگان بزرگ سوله سازی ، سالنهای صنعتی ، سردخانه ، خانه های ساختمان پیش ویلایی، مهندسی،کمپ، بیمارستان ثابت و سیار،اتاق ایزوله ، کلینروم ، ماشین یخچالی حمل بار ،
    گارانتی محصول شش ماه .گارانتی نصب و خدمات پشتیبانی دوسال… نصب توسط تیم های آموزش دیده شرکت ‌

  2. ماموت پانل

    با درود
    فروش مستقیم و عمده ساندویچ پانل سقفی و دیواری ماموت *
    تحویل یکهفته از صد متر تا هزاران متر مربع
    ◀️ جهت سازندگان بزرگ سوله سازی ، سالنهای صنعتی ، سردخانه ، خانه های ساختمان پیش ویلایی، مهندسی،کمپ، بیمارستان ثابت و سیار،اتاق ایزوله ، کلینروم ، ماشین یخچالی حمل بار ،
    گارانتی محصول شش ماه .گارانتی نصب و خدمات پشتیبانی دوسال… نصب توسط تیم های آموزش دیده شرکت ‌.تخفیف ۵ درصد در نصب

    ✅ ارتباط با ما 🔽

    🔸️تلفن دفتر کارشناسان فروش☎️ : 02832****
    🔸️ تلفن همراه :📱
    تیم فنی مهندسی
    0912****
    شاه محمدی

  3. سلام عرض ادب در هنگام بالا کشیدن ساندویچ پانل های سقفی قسمتهایی که با تسمه مخصوص درگیر هستند دچار لهیدگی میشود جهت جلوگیری از این امر چه کار باید کرد؟
    ایا درصورت له شدگی لبه ها امکان تعمیر و اصلاح ان قبل از نصب وجود دارد؟

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا