انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

کسب اطلاعات از انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل بسیار مهم است. برای انجام این کار متخصصان و تکنسین ها از ابزار آلات و متعلقات و پیچ ها و چسب های خاصی استفاده می کنند. این کار به صورت تخصصی و حرفه ای انجام می پذیرد و دارای مراحل و روش های انجام مخصوص به خود می باشد. اگرچه که تولیدکنندگان در هنگام فروش ساندویچ پانل اطلاعات مورد نیاز برای نحوه اتصال صحیح پانل های خود را به شما می گویند اما بهتر است تا شما نیز اطلاعات اولیه در این رابطه و نکات ایمنی لازم را کسب نمایید.

 

بیشتر بدانید: مقاومت ساندویچ پانل در برابر الکتریسیته و نویز

 

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل: سرمته واشردار گالوانیزه

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

یکی از انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل پیچ سرمته گالوانیزه واشردار است. قسمت ابتدایی این پیچ ها به صورت شش ضلعی است و از آچار بکس نمره ۱۰ برای سفت مردن و یا باز کردن آنها مورد استفاده می شود.

پیچ های سرمته گالوانیزه واشرداری بر اساس طول به ۵ دسته تقسیم بندی می شوند:

  • پیچ سرمته ای ۲ اینچی
  • پیچ سرمته ۳ اینچ
  • پیچ سرمته ۴ اینچ
  • پیچ سرمته ۵ اینچ
  • پیچ سرمته ۶ اینچ

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

پیچ سرمته گالوانیزه از بخش‌های مختلف تشکیل شده است. نخست بخش واشردار پیچ می باشد که در زیر قسمت شش ضلعی پیچ قرار گرفته است. واشر بخش سوراخ شده را پس از سفت کردن پیچ پر می کند و باعث آب بندی قسمت سوراخ شده می شود.همچنین با اضافه کردن واشر بین مهره و قطعه اتصال، مقدار اصطکاک افزایش پیدا کرده و می تواند از باز شدن مهره جلوگیری کند.

بخش بعدی قسمت رزوه دار پیچ است. بخش انتهایی آن سر پیچ می باشد که به صورت مته شکل است و ساندویچ پانل و پروفیل زیرسازی را سوراخ می کند.

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

بد نیست که به تعریف آچار بکس یا آچار جغجغه ای نیز بپردازیم. این آچار که قابلیت باز و بسته کردن بکس را دارد، دارای تعدادی سر استوانه شکل است. در یک طرف استوانه سوراخی به شکل گل پیچ از نوع ۴ گوش ۶ گوش ۸ گوش یا ۱۲ گوش قرار دارد. در یک طرف این سری ها یک سوراخ ۴ گوش قرار دارد. کارکرد  این آچار مانند آچار رینگی است که در آن لغزش آچار از روی سطح مهره توسط تعداد شیار کنترل می شود.

 

واشر نصب شده بر روی پیچ سرمته گالوانیزه می تواند باعث آب‌بندی قسمت سوراخ شده شود.

 

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل: پیچ سر عدسی (آلن)

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

یکی دیگر از انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل پیچ سر عدسی است.مزیت استفاده از این پیچ ها نسبت به پیچ های دیگر این است که تعداد کمتر از آنها استحکام و کارایی بیشتری را ایجاد می کند. این به معنای ایجاد تعداد سوراخ کمتر است که باعث می شود تنش در قطعه کمتر شده و استحکام سازه بالا رود.

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

پیچ سر عدسی یکی از ابزارهای پرکاربرد در صنعت است که قسمت سری آنن دارای بخش شش ضلعی است. بر این اساس برای باز و بسته کردن آن از آچار آلن استفاده می شود. پیچ های سر عدسی معمولاً جزو پیچ های ماشینی هستند که جهت انجام کارهای صنعتی با دسترسی کم طراحی می شوند.

آچار آلن وسیله ای L شکل است با مقطعی ۶ ضلعی و یک سر توپی شکل که از آن می توان برای باز و بسته کردن پیچ ها با  محورهایی غیر از محور پیچ استفاده کرد.

 

شما می توانید برای ایجاد تنش کمتر بر روی قطعه و بالا بردن استحکام سازه از پیچ سر عدسی الن استفاده کنید.

 

کدبندی انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

در تمامی سیستم ها برای معرفی پیچ ها از شاخص‌هایی مانند نوع پیچ، گل پیچ، متریال یا جنس پیچ و ابعاد پیچ استفاده می شود. شما می توانید برای دسترسی به این اطلاعات از کدهای مختلف که برای معرفی پیچ ها و مهره ها استفاده می شود استفاده کرده و در  سیستم ها به جستجوی آن ها بپردازید.

 

بیشتر بدانید: ساندویچ پانل عایق صوتی یا آکوستیک

 

نتیجه گیری

همانطور که اشاره شد نصب ساندویچ پانل یکی از کارهای تخصصی است که برای انجام این کار از ابزارهایی چون انواع پیچ استفاده می شود. در قدم اول نیاز است که به کسب اطلاعاتی درباره ساز و کار این پیچ ها و ویژگی های آنها بپردازید. همچنین این پیچ ها دارای انواع مختلفی هستند. مانند پیچ سرمته گالوانیزه و پیچ سر عدسی. هر کدام از انواع این پیچ ها دارای مزایای خاص خود می باشند که برحسب نیاز کار بایستی مورد استفاده قرار گیرند.

از آنجا که استحکام بخشیدن به مصالح یک سازه از اهمیت بالایی برخوردار است باید اقدام به تهیه لوازم و ابزار های باکیفیت در ساخت سازه ها اقدام کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا