ساندویچ پانل و ساختمان های پیش ساخته راهکار هوشمندانه

ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل راهکار هوشمندانه سرمایه گذاری در صنعت ساختمان

هند یکی از کشورهای در حال توسعه بوده و ساخت و ساز به واسطه گسترش استفاده از سازه های پیش ساخته، نقشی مهم در گسترش این کشور ایفا می کند. دولت این کشور هر ساله برای تولید پروژه های متعددی مانند شهرهای هوشمند، مجموعه های ساختمانی، بیمارستان ها، مدارس، پل ها، ایستگاه های مترو، فرودگاه ها و بسیاری سازه های دیگر برنامه ریزی می کند. این پروژه ها که توسط دولت تعریف می شوند همیشه بزرگ مقیاس می باشند. سازه های PEB (Pre Engineered Buildings) تنها برای پروژه های دولتی کاربرد نداشته و بخش خصوصی نیز شامل سازه های بلندمرتبه و سازه های مسکونی معمول نیز از این صنعت بهره می برند.

سرعت ساخت و ساز، صرفه اقتصادی، دوام، قابلیت استفاده مجدد و انعطاف پذیری در طراحی، تنها برخی از مزایای شاخص استفاده از سازه های  پیش ساخته با ساندویچ پانل می باشد. از یک سازه ساده گرفته تا یک سازه پیچیده،ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل اعتبار خود را ثابت کرده است و به همین دلیل است که اکثر افراد برای پروژه های شخصی و یا دولتی، استفاده از سازه های پیش ساخته را انتخاب می کنند.

ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل
صرفه اقتصادی و زمانی ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل

هر پروژه ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل که به اجرا می رسد منجر به صرفه جویی در زمان و هزینه برای مشتری شده که در دنیای پرمشغله امروز بسیار حائز اهمیت است. در پیش ساخته سازی، پس از تولید تمام محصولات فولادی توسط سازندگان ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل ، سپس تمام قطعات به محل ساخت و ساز ارسال می شوند. نصب قطعات می تواند در عرض چند روز یا هفته انجام شود.

ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل

برای نصب قطعات پیش ساخته تعداد نیروی کار کمتری نیز نیاز بوده و به همین واسطه هزینه نیروی کار در محل پروژه کاهش می یابد. این روند تولید،انتقال و نصب نیز در مقایسه با شیوه های سنتی ساخت و ساز، زمان کمتری می برد. زمانی که پروژه در مقیاس بزرگ تعریف می شود، مشتری می تواند فولاد را به صورت عمده خریداری کرده و بنابراین هزینه های خرید فولاد نیز کاهش می یابد. بنابراین صرفه اقتصادی از عواملی است که در چنین پروژه هایی به کارفرما سود می رساند.

عبارت رایج “زمان هزینه بر است” اکنون توسط ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل به اثبات رسیده است

ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل
عبارت رایج “زمان هزینه بر است” اکنون توسط ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل به اثبات رسیده است. بنابراین در نهایت می توان گفت که ساختمان پیش ساخته با ساندویچ پانل قطعا یک راهکار هوشمندانه سرمایه گذاری در صنعت ساختمان می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا