مقاومت ساندویچ پانل در رطوبت هوا و شرایط خورنده محیطی

مقاومت ساندویچ پانل در رطوبت هوا و شرایط خورنده محیطی این متریال را به یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین مصالح در ساخت سازه ها با موقعیت مکانی و آب و هوایی سخت کرده است .

پانل هایی با دو لایه فلزی و از ۱ تا چند لایه عایق که به نام ساندویچ پانل معروف شده اند در نوع خود و از زمان ساخته شدن برای اولین بار تا کنون انقلابی در صنعت ساختمان سازی ایجاد کرده اند . ساندویچ پانل میتواند براحتی در طول سالیان سال در مقابل عوامل محیطی و مخرب مانند آب , باد , خاک , خورشید مقاومت کرده و مانند روز اول کارایی داشته باشند . یعنی همان کاری که مصالح سنتی ساختمان سازی میکردند با این تفاوت که ساندویچ پنل یک متریال پیش ساخته است و براحتی در کمترین زمان ممکن میتوان ساختمانی را با آن بنا کرد.

ساندویچ پانل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دولایه محدود شده و دارای مقاومت فیزیکی مناسبی است و در وسط یک لایه عایق قرار داردکه ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد که در محصولات کبیر پانل از فوم پلی یورتان برای این عایق استفاده می شود  .پلی یورتان نوعی عایق حرارتی ست که وزن بسیار سبک و ضریب حرارتی پایینی دارد. ساندویچ پانل های پلی یورتان در مکان هایی که نیاز به عایق عایق حرارتی وجود دارد استفاده میشوند. قیمت این پنل ها نسبت به سایر پنل ها بالاتر میباشد.

مقاومت ساندویچ پانل در رطوبت هوا و شرایط خورنده محیطی

ساندویچ پانل ها به دو گروه ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری تقسیم می شوند و جایگزین بسیار مناسبی برای دیوار ها و تیغه های آجری و سفالی می باشند.

در مطلب چه سازه هایی با ساندویچ پانل قابل اجراست به این مطلب بصورت کامل پرداختیم .

ساندویچ پانل‌ ها  بر خلاف دیوار‌ه‌های متداول بتنی در برابر رطوبت هوا و شرایط خورنده محیطی دچار آسیب‌های ناشی از خوردگی نمی‌شوند. این مقاومت باعث حداقل شدن هزینه تعمیرونگهداری می‌گردد. در مقایسه با پارتیشن‌ های چوبی این پانل‌ها از طول عمر چندین برابر در محیط‌های مرطوب برخوردارند. همچنین به علت عدم پوسیدگی، از نظر بهداشتی نیز مطمئن بوده و جای نگرانی برای تجمع میکروب در ساختمان باقی نمی‌گذارد.

مقاومت ساندویچ پانل در رطوبت هوا و شرایط خورنده محیطی

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا