ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی نسل جدیدی از ورقه های کامپوزیت ساندویچ پانل است. در این مدل برای اتصال ورقه ها به یکدیگر از طراحی خاصی استفاده شده است، به گونه ای که محل اتصال مشخص نباشد. این خصوصیت باعث شده است تا این نوع سازه نمای زیباتری نسبت به انواع معمولی خود داشته باشد. ساندویچ پانل پیچ مخفی دارای مزایای دیگری نیز است که در ادامه مطلب به آن اشاره شده است.

اهمیت ساندویچ پانل ها روز به روز در حال افزایش است. زیرا استفاده از مصالح سبک و با استحکام بالا در بناهای پیش ساخت چالش ساخت چنین سازه هایی است. از طرفی مهم بودن زیبایی و ظرافت کار برای مشتریات باعث شده است تا تولید کنندگان مصالح بطور مداوم در حال رقابت و تولید سازه هایی باشند که رضایت مشتری را به حداکثر برساند. پانل پیچ مخفی نیز نمونه ای از مصالح سبک و محکم اما با ظرافت کاری منحصر بفرد است.

 

حتما بخوانید: ۷ اشتباه رایج در انبار کردن ساندویچ پانل ها

 

ساندویچ پانل و انواع آن

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

ساندویچ پانل نوعی سازه کامپوزیت است که از دو ورقه خارجی فولادی و یک ورقه عایق میانی تشکیل شده است. این ورق عایق میانی فوم تزریق شده است که بهترین جنس برای آن فوم پلی اورتان است.

ساندویچ پانل قابل نصب بر روی  ساز ه های مختلف چوبی فلزی و غیره است و در ابعاد و اندازه های بزرگ نیز قابل تولید است. ساندویچ پانل ها در انواع دیواری و سقف تولید می شوند و به عنوان پارتیشن نیز قابل استفاده هستند.

خصوصیت منحصر بفرد این سازه داشتن استحکام بالا در عین سبک بودن است. ضمن اینکه به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز عمل می کنند. مقاوم در برابر زلزله، ضد حریق، ضد قارچ و مقاوم در برابر پوسیدگی هستند. از ساندویچ پانل های دیواری برای پوشش دیوار های سردخانه ها، ویلا و کانکس های پیش ساخته، سوله های ورزشی و صنعتی استفاده می شود.

 

حتما بخوانید: افزایش تقاضا برای سازه های پیش ساخته

 

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

تفاوت ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی با انواع معمولی در مخفی بودن محل اتصال است. ورقه ها به صورت کام و زبانه در یکدیگر پیچ می شوند. برای اتصال سازه ها به گونه ای در کنار یکدیگر قرار می گیرند که پس از بستن یک ورقه، لبه های پانل بعدی روی پیچ را می پوشاند. این ویژگی باعث می شود تا نمای دیوار یکپارچه بنظر برسد و جلوه ای زیباتر داشته باشد.

همانند انواع معمولی جنس ورقه های خارجی می تواند از گالوانیزه پیش رنگ شده و یا آلومینیوم طرح دار و یا صاف باشد. برای لایه عایق میانی نیز می توان از پلی اورتان، پشم سنگ و یا پلی ایزوسیانات استفاده کرد.

این پانل به دلیل طراحی خاص آن دارای عرض مفید ۱۰۰ سانتیمتر و عرض غیر مفید ۱۰۴ سانتی متر است. علت این ۴ سانت اختلاف به دلیل همپوشانی زبانه و کام است.

 

حتما بخوانید: مقایسه ساندویچ پانل های پلی یورتان و پشم سنگ

 

مزایای ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

از آن می توان در طراحی هر نوع اتاق و یا فضایی نظیر دیوار های سوله های صعنتی، سردخانه ها، کارگاه ها و یا ویلاهای پیش ساخته استفاده کرد. البته استفاده از این مدل برای جاهایی توصیه می شود که حساسیت به نفوذ هوا و یا صدا وجود دارد و یا اینکه زیبایی و طریف کاری نمای ظاهری بنا اهمیت دارد. معمولا این خصوصیات بیشتر در مورد کانکس های مسکونی و ویلاهای پیش ساخت مطرح است.

این مدل از دوام و پایداری مطلوبی برخوردار هستند و در طول زمان به حداقل تعمیرات نیاز دارند. 

مزیت ویژه آن علاوه بر زیبایی، نصب راحت و آسان آن است. این خصوصیت باعث شده است تا از نظر مهندسین و سازندگان پروژه های ساختمانی مورد توجه قرار گیرند.

 

شرکت کبیر پانل

ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

اگر نمای ظاهری سازه برایتان اهمیت زیادی دارد و یا اینکه می خواهید نسبت به صدا و نفوذ هوا کاملا عایق باشد، استفاده از ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی بهترین انتخاب برای شماست. بعد از انتخاب مصالح، نحوه اجرا و ساخت تاثیر زیادی در کیفیت نهایی سازه دارد. برای تحویل سازه های زیبا و در عین حال مقاوم می توانید به شرکت کبیر پانل اعتماد کنید. این شرکت در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل های دیواری و سقف، سقف نورگیر پلی کربنات، دک استیل و ورق های پوششی فعالیت می کند. علاوه بر تولید مصالح، کبیر پانل با در اختیار داشتن تیم حرفه ای و متخصص، تجربه  ساخت انواع کانکس های پیچ و مهره ای و جوشی، سوله ها و بناهای پیش ساخت را دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا