ساندویچ پانل خانه پیش ساخته

مصالح پیش ساخته همواره مورد توجه بوده اند و ساندویچ پانل خانه پیش ساخته نیز در همین دسته قرار می گیرد. ساندویچ پانل خانه پیش ساخته یک محصول ساختمانی سبک است که از ترکیب و هم فشردگی لایه های فلزی و لایۀ دورنی عایق تشکیل شده است.

در حقیقت ساندویچ پانل از دو لایه ورق و لایه فوم مابین آنها تشکیل شده است؛ فوم قرار گرفته در وسط دو ورق همچون عایق عمل کرده و بین ورقه های تحتانی و فوقانی چسبندگی قطعی برقرار می کند.

اجزای ساندویچ پانل خانه پیش ساخته

اجزا ساندویچ پانل خانه پیش ساخته از ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تشکیل شده است. این اجزای سازنده، اعم از ساندویچ پانل پلی یورتان، ساندویچ پانل آلوزینک یا ساندویچ پانل های سقفی هستند.

برای اینکه خانه با بهترین کیفیت ساخنه شود، باید متریال آن از بهترین جنس انتخاب شده باشد و همچنین طراحی ساختمان به صورتی به روز و قابلیت تطبیق با هر شرایطی صورت گرفته باشد.

labirpanelsandwichpanel.jpg - ساندویچ پانل خانه پیش ساخته

بیشتر بدانید: ساختمان سبز با ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل خانه پیش ساخته

به طور کلی ساختمان های پیش ساخته به دو دستۀ قابل حمل و غیر قابل حمل تقسیم می شوند. نمونۀ بارز ساختمان قابل حمل،  کانکس است.

به طور کلی ساختمان های پیش ساخته قابل حمل و نقل در محل اولیه ساخته شده و به مکان مورد نظر منتقل می شوند. ساندویچ پانل خانه پیش ساخته نیز از این نوع ساختمان های پیش ساخته قابل حمل است.

ویژگی های مهم ساندویچ پانل خانه پیش ساخته

ساندویچ پانل خانه پیش ساخته این قابلیت را دارد که به راحتی در مناطق صعب العبور مورد حمل و نقل قرار بگیرد. علاوه بر این متراژ طولانی ساندویچ پانل‌ها خودش یک امتیاز مثبت است زیرا باعث افزایش درجه‌ی نصب سازه می شود. این قابلیت تقلیل در تعداد اتصالات و درزها را به همراه داشته که سبب بالا رفتن سرعت نصب سازه پیش ساخته می شود.

پلی کربنات.jpg - ساندویچ پانل خانه پیش ساخته

اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل خانه پیش ساخته

همانطور که در ابتدا اشاره شد، اجزای تشکیل دهنده ساندویچ پانل خانه پیش ساخته می تواند از ساندویچ پانل پلی اورتان یا ساندویچ پانل آلوزینک باشد.

مزیت هزینه در ساندویچ پانل خانه پیش ساخته

در کنار دیگر ویژگی های ساندویچ پانل خانه پیش ساخته، باید به قیمت مقرون به صرفه آن هم اشاره کرد. به واسطه همین عامل است که ساختمان های پیش ساخته در ده های اخیر بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند؛ به نحوی که توانسته به طور کلی صنعت خانه سازی با مصالح پیش ساخته را دگرگون کند.

ویژگی های ایمنی ساندویچ پانل

علاوه بر آنچه برای مزیت های ساندویچ پانل خانه پیش ساخته بر شمرده شد، باید به ویژگی های ایمنی این سازه هم اشاره کرد.

در حقیقت ساندویچ پانل در ساختمان‌های پیش ساخته ضمن صرفه جویی در هزینه مصرفی انرژی،  به دلیل نسوز یا دیر سوز بودن در برابر آتش سوزی مقاوم بوده همچنین در برابر زلزله نیز استحکام بالایی از خود نشان می دهند.

کاهش هزینه ها در طراحی ساختمان سبز با ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل خانه پیش ساخته

در انتها ممکن است این سوال برایتان ایجاد شده باشد که آیا ساندویچ پانل خانه پیش ساخته فقط برای موارد مسکونی کاربرد دارد؟ خیر. کاربرد خانه پیش ساخته باتوجه به ویژگی های آن ها مانند قابلیت نصب سریع و… در زمینه های مختلف، اعم از  صنعت، تجارت، نظامی و… گسترده است.

به طور کلی این مصالح پیش ساخته برای ساخت آزمایشگاه ها، کارگاه ها، نمازخانه ها، سالن اجتماعات، مدارس، اتاق های نگهبانی، انبارها، نمایشگاه ها، ساختمان های موقت راه سازی و ریل کشی و شهرداری، کمپ های اضطراری پس از زلزله و بلایای طبیعی و… استفاده می شود.

بیشتر بدانید: آموزش نصب ساندویچ پانل

نکته پایانی

کبیر پانل یکی از سازندگان بزرگ ورقه های ساندویچ پانل در ایران است که به دلیل کیفیت بهتر محصولات خود توانست از شهرت بالا در این زمینه برخوردار گردد.

چنانچه تمایل به استفاده از این نوع مصالح پیش ساخته را در سازه خود دارید، همین حالا می توانید با تماس با مشاوران کبیر پانل از مناسب ترین نوع محصول خود مطلع شده و نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 نظر در “ساندویچ پانل خانه پیش ساخته”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا