ساندویچ پانل مرغداری و کاربرد ساندویچ پانل در سالن پرورش مرغ

استفاده از ساندویچ پانل  مرغداری و سالن پرورش مرغ  یکی از عوامل اصلی در راه اندازی و شروع پرورش مرغ است. قبل از راه انداختن یک سالن مرغداری مناسب باید به عواملی مانند در دسترس بودن امکانات رفاهی، جاده های ارتباطی، نزدیک بودن به برق آب و غیره و همچنین مسئله طراحی ساختمان برای پرورش و نگهداری طیور توجه کرد. برای پرورش طیور از سالن های بسته استفاده می شود که برای ساخت این فضاها از سالن‌های بدون پنجره استفاده می شودو هواکش های بزرگی در دیواره های جانبی آن قرار می گیرد که سبب تامین هوای مورد نیاز سالن می شود.

ساندویچ پانل مرغداری

بیشتر بدانید: کاربرد و معرفی ساندویچ پانل های سردخانه ای

 

در سالن های پرورش طیور باید اصول صحیح ساختمان سازی و همچنین عایق بندی سقف و دیوار ها و ایجاد دستگاه های تهویه مناسب رعایت شود و از تراکم رطوبتی آن بکاهد.

 

استفاده از ساندویچ پانل در سالن های پرورش مرغ

 

ساندویچ پانل در سالن پرورش مرغ

 

استفاده از ساندویچ پانل در سالن های پرورش طیور و به ویژه مرغداری ها از نظر بهداشتی بسیار مناسب است. ساندویچ پانل سازه ای قابل کنترل می باشدوبه کارگیری آن دارای مزایایی است که به آنها اشاره خواهیم کرد. برای سالن پرورش مرغ از ساندویچ پانل با پوشش گالوانیزه شیبدار استفاده می شود که می‌تواند با توجه به سفارش مشتری در انواع مختلف تولید و تهیه شوند.

 

ویژگی های ساندویچ پانل در سالن های پرورش مرغ

 

ساندویچ پانل در سالن پرورش مرغ

 

از ویژگی های ساندویچ پانل مرغداری می‌توان به طول آنها اشاره کرد در اندازه بین ۵۰ تا ۱۲۰ متر و عرض بین ۱۰ تا ۱۵ متر تعیین می شود. ارتفاع نیز در این سازه ها بین ۲٫۳ مترتا ۳٫۵ متر تغییر می ‌کند. این نوع ساندویچ پانل با توجه به درخواست مشتری و نوع کاربرد در انواع مختلف سقفی و دیواری عرضه می شود.

از این نوع محصول می توان در تمامی قسمت های مرغداری حتی در درب ها نیز استفاده کردکه معمولاً سطح این نوع سازه ها را ورق رنگی یا گالوانیزه می پوشاند.

از جمله مصالحی که امروزه پرطرفدار شده اند یکی ساندویچ پانل سوله و دیگری ساندویچ پانل مرغداری است که این مسئله به خاطر حمل و نقل و بسته بندی بسیارسریع و راحت آنها است. از دیگر مزایای آن ها می توان به قیمت مناسب، توانایی طراحی و مدیریت بالا و همچنین کیفیت عالی اشاره کرد.

ساختمان های مرغداری باید طوری ساخته شوند که در فصل زمستان گرم و در فصل تابستان خنک باشند نکاتی مانند رعایت اصول صحیح ساختمان سازی و همچنین عایق بندی سقف و دیوار ها و ایجاد دستگاه های تهویه مناسب می تواند از تراکم رطوبتی آن جلوگیری کنند ودر نتیجه شروع بیماری های انگلی از جمله کوکسیدوز جلوگیری می شود. در ضمن طراحی این سالن ها باید طوری باشد که بتوان به راحتی و موثر آنها را تمیز کرد. این سالن ها باید دارای کف بتنی، سقف و دیوارهای قابل شستشو و همچنین کانال های تهویه مناسب باشندو در آنها از ستون و بارهای افقی استفاده نشود.

 

برنامه دما و رطوبت

در این باره اصل اساسی تنظیم دما در سالن پرورش مرغ راحتی و آسایش جوجه‌ها است به این صورت که جوجه بالهایش را به دلیل گرما از هم باز نکند و از طرف دیگر از یکدیگر متراکم نشوند و پراکندگی یکنواخت آنها در سالن حفظ شود در غیر این صورت جوجه ها در دیواره ها و مکان های خنک تر جمع می شوندیا اینکه در مقابل دستگاه‌های گرم‌کننده تجمع می کنند. دمای طبیعی بدن جوجه ها ۴۱ درجه سانتیگراد است که درجه حرارت مطلوب در این سالن هاباید کمتر از این مقدار باشد.

 

عایق حرارتی بودن ساندویچ پانل مرغداری

 

ساندویچ پانل در سالن پرورش مرغ

 

در رابطه با پشم شیشه باید گفت که یک نوع عایق سلول باز بوده و رطوبت محیط را به خود جذب می کند که این اتفاق باعث کاهش خاصیت عایق بودن آن نیز می شود. این ماده همچنین در مجاورت با بخار آب و مخصوصاً سطوح گرم اسید سیلیسیک تولید کرده و در الیاف آن قارچ ها و باکتری ها می توانند تکثیر شوند بنابراین این محصول امروزه از استقبال کمتری برخوردار است. در نتیجه توصیه می شود که از پانل عایقی استفاده کنید که دارای مزیت هایی زیر باشد.

 

  • عایق حرارتی مناسب برای جلوگیری از مرگ و میر طیور
  • کاهش هزینه ها و همچنین زمان اجرای پروژه
  • ایجاد شرایط محیطی یکنواخت برای استفاده بهینه از فضای سالن
  • سهولت در تعمیر و نگهداری آن
  • سبک سازی ساختمان و کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • داشتن خاصیت آنتی باکتریال برای بهداشت محصولات گوشتی
  • داشتن نظافت و قابلیت شستشو به بهترین شکل
  • صرفه جویی در هزینه ها مخصوصا در رابطه با مصرف انرژی و همچنین هزینه های ساخت و ساز

 

از ویژگی های ساندویچ پانل مرغداری می‌توان به طول آنها اشاره کرد در اندازه بین ۵۰ تا ۱۲۰ متر و عرض بین ۱۰ تا ۱۵ متر تعیین می شود. ارتفاع نیز در این سازه ها بین ۲٫۳ مترتا ۳٫۵ متر تغییر می ‌کند.

 

بیشتر بدانید: تفاوت ساندویچ پانل سقفی و دیواری

 

کلام آخر

استفاده از ساندویچ پانل برای مرغداری در حفظ بهداشت آن می تواند بسیار موثر باشد و آز آنجا که ساندویچ پانل به عنوان عایق در برابر دما و رطوبت عمل می کند می تواند فضای خوبی را برای راحتی و آرامش طیور فراهم کند. بنابراین توصیه می شود برای صرفه جویی در هزینه ها، مخصوصا در رابطه با مصرف انرژی و همچنین هزینه های ساخت و  مسائل بهداشتی در خصوص محصولات گوشتی از ساندویچ پانل مرغوب و با کیفیت در سالن های پرورش مرغ استفاده کنید.

 

شرکت کبیر پانل ارائه دهنده انواع سادویچ های پانل سقفی و دیواری برای راه اندازی سالن های پرورش مرغ و غیره است. شما می توانید برای سفارش پانل مورد نظر خود با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت
WhatsApp
تلفن
اسکرول به بالا